23 اسفند 1390
شماره خبر: 5766

استقرار خودروهای عملیاتی در 5 نقطه شهر کرج/ آماده باش 166 نیروی آتش نشان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استقرار خودروهای عملیاتی در 5 نقطه شهر کرج/ آماده باش 166 نیروی آتش نشان

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از استقرار خودروهای عملیاتی این سازمان در پنج نقطه شهر خبر داد و گفت: در این زمینه 166 نیروی آتش نشانی به صورت آماده باش هستند.
محمود امیریزدانی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اظهار داشت: با توجه به اهداف و برنامه های مربوط به سازمان آتس نشانی و خدمات ایمنی در خصوص انجام اقدامات، تمهیدات مورد نیاز و برنامه ریزی صحیح جهت کاهش آثار سوء ناشی از حوادث با بالا بردن اطلاعات و آگاهی افراد به منظور اشاعه فرهنگ ایمنی به آحاد مردم و در راستای تحقق اهداف آموزشی برون سازمانی، این سازمان همه ساله برنامه های خاصی را در زمینه طرح اسَتقبال از بهار اجرا می کند. وی افزود: یکی از راه های ارتقای ضریب ایمنی به منظور کاهش وقوع حوادث، اطلاع رسانی صحیح و به موقع و با استمرار است که این سازمان به منظور کاهش تلفات و حوادث در چهارشنبه آخر سال برنامه های مختلفی را با اطلاع رسانی دقیق و به موقع اجرا می کند.
آماده باش شبانه روزی نیروهای آتش نشانی
این مسئول عنوان کرد: در این زمینه طبق برنامه ریزی مقرر شده است که از امروز، 23 اسفندماه سال جاری مسئولان مربوطه از ساعت 16:30 در محل ایستگاه های معین مستقر شوند. امیریزدانی در ادامه از تجهیز و آماده سازی خودروها و موتورسیکلت های این سازمان خبر و ادامه داد: در این زمینه به تمامی نیروهای عملیاتی به منظور هماهنگی برای حضور نیروهای مستعد خارج از شیفت و لغو تمامی مرخصی ها ابلاغ شده است.
خودروهای امدادی از زدن آژیر خودداری کنند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج یادآور شد: با توجه به جو حاکم بر این شب، پرسنل از زدن آژیر و روشن کردن چراغ گردان خودداری کنند. وی اعلام کرد: همچنین مقرر شده است که 10 خط تلفن مشاوره ای موجود در ستاد جهت شب چهارشنبه آخر سال و پاسخگویی به حجم بالای مکالمات مردمی افزوده شود.
نصب بیلبوردهای آموزشی در سطح شهر
این مسئول با اشاره به اقدامات اداره آموزش این سازمان برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: ارتقای سطح دانش ایمنی جامعه از طریق توزیع تراکت در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس، نصب بیلبوردهای آموزشی در سطح شهر، ارائه هشدارهای ایمنی با همکاری رادیو البرز، واحد مرکزی خبر، ارباب جراید، خبرگزاری ها، سایت های اینترنتی و ...، توزیع کتب آموزشی داستانی ویژه کودکان خردسال، ارسال پیامک با مضامین آموزشی و اطلاع رسانی، برگزاری سخنرانی و سمینار آموزشی، تدوین لیست کشیک ایام نوروز، تعیین ناط استقرار نیروها در مبادی ورودی و خروجی شهر، چاپ و تکثیر فصل نامه علمی و خبری ققنوس و ارسال به تمامی مدیران مناطق و سازمانها از جمله اقدامات این سازمان طی روزهای گذشته است. امیریزدانی با ارائه هشدارهایی به خانواده ها در زمینه جلوگیری از بروز حوادث در چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده ها در هنگام برپایی آتش در داخل یا خارج از ساختمان از دسترسی به کپسول اطفای حریق و جعبه کمک های اولیه اطمینان حاصل کنند.
خانواده ها از برپایی آتش در نزدیکی پستهای برق خودداری کنند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه خانواده ها حتی المقدور ازریختن مقداری خاک در زیر محل برپایی آتش، از آسیب رساندن به سطح آسفالت معابر خودداری کنند، افزود: افراد از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی خودداری کنند. وی در ادامه از آماده باش 166 نیروی عملیاتی در شب چهارشنبه سوری در این سازمان خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه به منظور افزایش ارائه خدمات به شهروندان، 17 اپراتور در سامانه 125 افزوده شدند.
تجهیز 76 دستگاه خودروی امدادی برای شب چهارشنبه سوری
این مسئول افزود: برای جلوگیری از بروز حوادث و آتش سوزیها، این سازمان 76 دستگاه خودروی امدادی سبک و سنگین را تجهیز کرده است. امیریزدانی گفت: این سازمان همچنین با فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال، اقدام به افزایش و آماده باش 70 درصدی نیروها کرده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود