27 اسفند 1390
شماره خبر: 5871

آسیب شناسی معضلات ترافیکی شهر کرج/ اقدامات حمل و نقل ترافیک منطبق با اصول مهندسی انجام شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آسیب شناسی معضلات ترافیکی شهر کرج/ اقدامات حمل و نقل ترافیک منطبق با اصول مهندسی انجام شود

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: حوزه حمل و نقل به منظور کاهش حداکثری مشکلات ترافیکی شهر، آسیب شناسی معضلات ترافیکی را در دستور کار قرار داده است.
مهرداد فیروزبخت در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب افزود: در بحث ترافیک و حمل و نقل سه پارامتر، وسایل نقلیه، راه و جاده همچنین عوامل انسانی دخالت می کنند که با توجه به وجود این سه پارامتر، رفع مشکلات و معضلات ترافیکی باید با لحاظ کردن این مولفه ها صورت گیرد. این مسئول اظهارداشت: آسیب شناسی معضلات و مشکلات ترافیکی سطح منطقه بر اساس بازدید و گشت زنی در سطح شهر به ویژه خیابان ها و معابر پر ترافیک انجام می گیرد. فیروزبخت با اذعان بر وجود مشکلات ترافیکی سطح شهر کرج، روند آسیب شناسی در خصوص معضلات ترافیکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مهم که بر مبنای مشاهده عینی از وضعیت ترافیک معابر و خیابان های سطح شهر انجام می شود، نقش تعیین کننده ای در آشنایی با مسائل و مشکلات مملوس شهروندان در مواجه با معضل ترافیک دارد. این مسئول از بازدید مناطق مختلف سطح شهر کرج در ساعات پیک ترافیک همچنین در ساعات غیر پیک در موقعیت های مختلف زمانی صبح، ظهر، عصر و شب، به منظور اجرای طرح آسیب شناسی ترافیکی خبرداد و عنوان کرد: اجرای این طرح و استمرار در انجام این مهم تبعات مثبت بسیار زیادی به ویژه در طولانی مدت دارد که میتوان با تکیه بر آن به حل حداکثری مشکلات ترافیک سطح شهر امیدوار بود. فیروزبخت گفت: حمل و نقل درون شهري از جمله مسائل مهمی است که قوانين و مقررات مهمی برای آن پيش بيني شده است. وی با بیان اینکه، آسیب شناسی رفتار ترافیكی از منظر آسیب شناسی سازمان یابی فضای شهری مورد مطالعه قرار می گرد بیان کرد: ساماندهی فضای شهری و هدایت آن به سوی یك نظم فضایی، می تواند اثرات پایداری بر اصلاح رفتار ترافیكی برجای بگذارد و آن را به سوی رفتار هنجار و قانون مند هدایت كند.
اقدامات حمل و نقل ترافیک منطبق با اصول مهندسی انجام شود
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر انجام اقدامات حوزه حمل و نقل ترافیک منطبق با اصول مهندسی، اظهارداشت: از اولویت های حوزه حمل و نقل ترافیک شهری طی چند سال اخیر تاکنون با توجه به نظرات کارشناسی عوامل ذیربط این حوزه، انجام اقدامات منطبق با اصول مهندسی است. فیروزبخت با بیان اینکه، در چند سال اخیر بهره گیری از روش و رویه های مهندسی ترافیک نمود بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری داشته است، گفت: برنامه ریزی علمی و اصولی در این حوزه بازتاب بسیار مهمی در ساختار ترافیکی شهر داشته و خواهند داشت. وی با اشاره به اجرا طرح های ترافیکی در نقاط مختلف شهر کرج از جمله احداث تقاطع های غیر همسطح، اصلاحات هندسی و نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی افزود: انجام این پروژه های ترافیکی عمرانی از خروجی های انطباق طرح های ترافیکی با اصول مهندسی ترافیک است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود