2 آبان 1391
شماره خبر: 13755

طراحی اصولی خیابان ها و معابر شهری ترافیک را کاهش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 طراحی اصولی خیابان ها و معابر شهری ترافیک را کاهش می دهد

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: طراحی اصولی و منطقی خیابان ها و معبر شهری نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی ایفا می کند.
مهرداد فیروزبخت از معابر و خیابان های سطح شهر به عنوان یکی از گزینه های موثر در چگونگی وضعیت ترافیک یاد کرد و گفت: بر این اساس نیاز است کارشناسان شهری توجه ویژه ای به اصول شهرسازی داشته باشند. وی با اشاره به قدمت شکل گیری ساختارهای شهری کرج، بیان کرد: از جمله علت های ایجاد ترافیک آماده نبودن زیرساخت های شهری است. این مسئول با بیان اینکه، طراحي برخي از خيابان‌ها به گونه‌اي است که باعث توقف خودروها مي‌شود، اظهارداشت: این مهم موجب ایجاد گراه ترافکی در سطح خیابان های سطح شهر اعم از خیابان های اصلی و فرعی می شود. فیروزبخت ادامه داد: در حال حاضر اقداماتی مبنی بر اصلاح هندسی برخی از معابر ترافیکی سطح شهر به منظور کاهش بار ترافیکی صورت گرفته است. وی با یادآوری اقدامات کارشناسی شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری عنوان کرد: شناسایی و ارزیابی خيابان‌ها و معابر اصلی شهر از جمله این اقدامات است.
فیروزبخت اظهارداشت: جمع‌آوري اطلاعات ترافیکی خیابان های اصلی و فرعی شامل میزان تردد وسایل نقلیه، وجود مسیرهای دسترسی و میانگین عبور و مرور خودروها از جمله آیتم های مهم در بررسی معضلات ترافیکی سطح شهر است که از سوی این معاونت صورت می گیرد. وی با تاکید بر تحليل کارشناسی داده های ترافیکی عنوان کرد: این مهم از اولویت هایی است که به جد از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج دنبال می شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومي هم ‌زمان با گسترش و تجهيز را‌ه‌ها اظهارداشت: این مهم از جمله راهکارهای کاهش معضل ترافیک است. فیروزبخت بر ضرورت تدوین الگوهاي توسعه شهري تاکید کرد و در عین حال افزود: این مهم باید به گونه ای باشد که بتوان زیرساخت های ترافیکی را با آن منطبق کرد.





منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود