16 فروردین 1391
شماره خبر: 5975

سال 91؛ سال شاخصی براي مديريت شهري کرج است / پیگیری دلسوزانه مشکلات از سوی شوراي شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سال 91؛ سال شاخصی براي مديريت شهري کرج است / پیگیری دلسوزانه مشکلات از سوی شوراي شهر

سپیدار آنلاین: شهردار كلانشهر كرج با اشاره به اينكه سال جاري سال شاخصي براي مديريت شهري است، گفت: در اين زمينه شهرداري و شوراي شهر دلسوزانه پیگیر مشکلات است و در راستای ايجاد رضايت شهروندان اقدامات لازم را انجام مي دهد.
به گزارش پايگاه خبري مديريت شهري كرج، سيد علي آقازاده در ديدار نوروزي با اعضاي شوراي اسلامي شهر، مديران عامل سازمانها، مديران مناطق، معاونان و مسئولان ستادي شهرداري كرج در محل باشگاه ميلاد با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" از سوي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در سال جاري تمامي دستگاه ها، ادارات، مديران و مسئولان بايد اهتمام ويژه اي براي تحقق اين مهم داشته باشند و اولويت اصلي كار خود قرار دهند. وي افزود: در اين زمينه مسئولان بايد با خدمت و كار صادقانه، زمينه هاي رفاه و آسايش مردم را فراهم و از توليدات ملي حمايت كنند.
رهبر معظم انقلاب ساز و كار اجرايي تمامي دستگاه ها را مشخص كردند
اين مسئول عنوان كرد: با نامگذاري سالها از سوي مقام معظم رهبري، در واقع ساز و كار اجرايي تمامي دستگاه ها و ادارات براي ارائه خدمات بهتر به مردم مشخص مي شود. آقازاده ادامه داد: توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني،‌ بهترين نام و راهكار براي سال جاري است چون توجه و اهتمام ويژه به اين مهم باعث توسعه و پيشرفت اقتصاد كشور مي شود.
حمايت مطلوب شوراي شهر از شهرداري ستودني است
شهردار كلانشهر كرج در ادامه سخنان خود با تشكر از حمايت و تعامل مطلوب اعضاي شوراي اسلامي شهر از شهرداري طي سال گذشته يادآور شد: اين حمايت ها و همكاري ها باعث موفقيت چشم گير مجموعه مديريت شهري و برگ زريني در تاريخ عمراني كلانشهر كرج است. وي با اشاره به اينكه امسال، سال پاياني دوره سوم شوراي شهر است، اظهار داشت: در واقع امسال، سال شاخصي براي مجموعه مديريت شهري است و بايد اقدامات مطلوبي در جهت ارائه خدمات به شهروندان انجام گيرد.
شوراي شهر و شهرداري به دنبال سياست زدگي نيست
اين مسئول از وجود تعامل مطلوب و سازنده بين شهرداري و شوراي اسلامي شهر خبر داد و افزود: شوراي اسلامي شهر در تمامي مواقع با شهامت و شجاعت و به دور از سياست زدگي ها و باندبازي ها به رفع مشكلات شهروندان پرداخته كه اين مهم قابل تقدير است. آقازاده اظهار داشت: در واقع شوراي شهر كرج طي چند سال گذشته درايت و تدبير مطلوبي در جهت خروج از حاشيه ها و رفع مشكلات اين كلانشهر داشته است.
ديد مطلوب دستگاه هاي كشوري به شوراي شهر كرج
شهردار كلانشهر كرج اضافه كرد: به دليل كارآمدي و مطلوبيت اجراي امور در سوي شورا، در حال حاضر دستگاه هاي كشوري، ديد مطلوبي نسبت به شوراي اسلامي شهر كرج دارند كه اين فرصت طلايي براي مجموعه مديريت شهري اين كلانشهر است و بايد به نحو مطلوبي از آن استفاده شود. وي در ادامه با اشاره به جابه جايي برخي از مديران و مسئولان شهري اعلام كرد: جابه جايي مسئولان در هر دستگاه و اداره اي طبيعي است و جابه جايي هاي اخير در شهرداري نيز با هدف چابك سازي و جوان كردن نيروهاي شهرداري انجام شده است.
افراد به فكر پيشرفت و توسعه شهر و رضايت شهروندان باشند
اين مسئول عنوان كرد: در اين زمينه نبايد به شايعات و حاشيه ها اهميت داد و دامن زد، بلكه بايد به فكر پيشرفت سازمان و سيستم و افزايش رضايت مندي شهروندان بود. آقازاده يادآور شد: هم اكنون سيستم موجود در شهر و شهرداري، منطبق و در شان كلانشهر كرج نيست و بايد تغيير يابد كه اين نيازمند حمايت جدي دولت از شهرداري ها است.
کرج نیازمند 80 تقاطع غیرهمسطح است
شهردار كلانشهر كرج با اشاره به اينكه افتخار و سرمايه هر سازمان و مجموعه اي، داشتن نيروهاي كيفي، متخصص و توانمند است، گفت: در اين زمينه هم اكنون شهرداري كرج داراي نيروهاي جوان و متخصص است. وي ادامه داد: كلانشهر كرج به 80 تقاطع غيرهمسطح نياز دارد تا ترافيك معابر اصلي و پرتردد روان شود كه تاكنون شهرداري توانسته 11 تقاطع غيرهمسطح يعني يك هشتم از نياز را برطرف كند، در اين زمينه در سالهاي آينده بايد اقدامات اساسي براي تامين اين نياز انجام شود.
دستگاه هاي دولتي در اجراي عملياتهاي عمراني كارشكني نكنند
اين مسئول با اشاره به افتتاح پل بصيرت در سال گذشته، افزود: چهار تقاطع در سال جاري و پنج تقاطع در سال آينده افتتاح و بهره برداری مي شود كه اميد مي رود مشكلات شهروندان در بخش ترافيك برطرف شود. آقازاده بيان كرد: در حال حاضر يكي از مشكلات شهرداري كرج در بحث احداث تقاطع هاي غيرهمسطح، احداث تقاطع مهرويلا است كه با كارشنكي دستگاه هاي دولتي به خصوص پرديس كشاورزي عمليات اجرايي آن به تعويق افتاده اين درحاليست كه از سوي شهرداري بودجه لازم اختصاص و تجهيز كارگاه شده است.
حمايت استاندار البرز از شهرداري قابل تقدير است
شهردار كلانشهر كرج با تشكر از استاندار البرز براي حمايت از مجموعه مديريت شهري و رفع مشكلات و تنگناها در اين بخش اظهار داشت: برخي از دستگاه هاي دولتي كارشنكني در اجراي پروژه عمراني شهرداري دارند و اختلال ايجاد مي كنند كه بايد اين مشكل نيز با حمايت استاندار برطرف شود. وي با اشاره به وجود مشكلات و معضلات در شهرداري ناشي از عدم حمايت دولت از اين سازمان يادآور شد: 70 درصد از جمعيت كل كشور در شهرها ساكن هستند كه در اين زمينه عزم دولت براي حمايت از مديريت شهري بايد افزايش يابد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود