9 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6580

اختيارات شوراها نيازمند افزايش است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اختيارات شوراها نيازمند افزايش است

سپیدار آنلاین: رئيس شوراي شهر كرج با اشاره به لزوم افزايش اختيارات شوراها اين مهم را بستر ساز رفع بسياري از ناهماهنگي ها در امور مختلف دانست و افزود: اين مهم مي تواند موجب هماهنگي ارگانها و رفع بسياري از معضلات فعلي شود كه اين امر نيازمند نگاه ويژه نمايندگان در مجلس نهم است.
محمود دادگو در گفتگو با پايگاه خبري مديريت شهري كرج با تبريك روز ملي شوراهاي اسلامي شهر و روستا به تبيين ابعاد مختلف تشكيل اين پارلمان محلي پرداخت و اظهارداشت: تشكيل شوراي شهر به عنوان نهادي مردمي با تاسي از آيات قرآني و با اتكا به قانوان اساسي، يكي از مهمترين دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي است. وي افزود: در حال حاضر سه دوره از عمر شوراهاي شهر مي گذرد و در مسير عبور از 14 سال گذشته تجربه و پختگي ره توشه شوراهاي شهر شده است و با اذعان بر اين مهم و قضاوت هاي مردمي عملكرد شوراها موفق بوده است.
شورا تجلي حضور مردمي
دادگو با اشاره به فلسفه وجودي شكل گيري شوراها اين نهاد را برخاسته از بطن مردم دانست و بيان كرد: در واقع تشكيل شوراها با هدف رفع چالش هاي مردم در حوزه هاي مختلف و وجود پلي ارتباطي بين مردم و مسئولان اجرايي شد. اين مسئول ادامه داد: انتخاب نمايندگاني از جنس مردم سبب شد تا تصميم گيري در ابعاد مختلف با توجه به نياز مردم تجلي يابد و اين امر با شكل گيري مديريت واحد شهري موجب تسريع امور شود.
اختيارات شوراها نيازمند افزايش است
رئيس شوراي شهر كرج در ادامه با اشاره به لزوم افزايش اختيارات شوراها اين مهم را بستر ساز رفع بسياري از ناهماهنگي ها در امور مختلف دانست و افزود: اين مهم مي تواند موجب هماهنگي ارگانها و رفع بسياري از معضلات فعلي شود كه اين امر نيازمند نگاه ويژه نمايندگان در مجلس نهم است. رئيس پارلمان محلي كرج در ادامه با اشاره به عدم هماهنگي برخي ارگانها در مسير اجراي طرح هاي عمراني اين امر را موجب اختلال در اجراي امور دانست و گفت: هم اكنون عدم هماهنگي برخي از دستگاهها بسياري از طرح ها از جمله جنگل كاري شمال شهر (بيجي) را با مشكل مواجه كرده و لازم است تا اين تعاملات به نحو مطلوبي در مسير توسعه و آباداني شهر سوق يابد.
برنامه ريزي و نظارت بر اساس بودجه محور اجراي امور در كرج
دادگو در بخش ديگري با اشاره به لزوم برنامه ريزي، كنترل و نظارت و تسريع در امور براساس اصل بودجه تاكيد و بيان كرد: هم اكنون در واپسين سال عمر شوراي سوم قرار گرفته و ضروري است تا بر مبناي بودجه سال 91 بسياري از امور از جمله تكميل طرح هاي نيمه تمام، كنترل ساخت و سازهاي غيرمجاز،ساماندهي بافت هاي فرسوده از جمله مواردي است كه نيازرمند توجه ويژه است. وي ساماندهي دكه هاي مطبوعاتي، تابلوهاي تبليغاتي سطح شهر، اجراي طرح جامع حمل و نقل و ترافيك، تسريع احداث قطار شهري كرج، ساماندهي رودخانه كرج و توجه ويژه به سيما و منظر شهري را از ديگر موارد مهمي برشمرد كه بايد براي اجراي آنها اهتمام جدي شود. دادگو در ادامه گفت: مناسب نبودن آسفالت معابر يكي از اصلي ترين مواردي است كه شورا و شهرداري كرج با اذعان بر كاستي هاي موجود سعي در رفع نقايص داشته و بر اين اساس در سال جاري با شعار نهضت آسفالت به دنبال تحقق اين مهم بر مبناي استانداردها هستند.
تشكيل تيم فني نظارت بر انجام آسفالت
رئيس شوراي شهر كرج با يادآوري اعتبار 65 ميليارد توماني به بحث آسفالت اين مهم را حاكي از ديدگاه شوراي شهر براي بهبود وضعيت آسفالت عنوان كرد. اين مسئول افزود: اختصاص اعتبارات لازم و تامين آسفالت ازجانب كارخانه آسفالت شهرداري كرج در كنار تشكيل تيم فني با نظارت شوراي شهر اجرايي خواهد شد تا در اين زمينه مشكلات ساليان گذشته تكرار نشود. دادگو با تاكيد بر ضروت توسعه و افزايش سرانه هاي مختلف در مركز استان البرز، بيان كرد: لازم است تا توسعه يافتگي بر مبناي ديد شهري، شهرستاني و استاني لحاظ شود و اين مهم با توجه به اهميت كرج به عنوان مركز استان البرز با رويكردي جامع تر مد نظر قرار گيرد.
راهكارهاي اصولي و منطقي لازمه توسعه شهر
وي توجه به اصول شهرسازي با توجه به افزايش جمعيت كرج را ضروري عنوان كرد و گفت: افزايش سرانه ها با توجه به افزايش جمعيت ضرورت است كه نيازمند نگاه جدي است و بايد در اين زمينه گام هاي موثري برداشته شود. اين مسئول تاكيد كرد: بايد با راهكارهاي اصولي و منطقي مشكلات شهر را به حداقل رساند و با يكپارچه سازي امور به سمت آباداني شهر پيش رفت.
تصويب طرح تفصيلي مهمترين دستاورد شوراي دوره سوم
رئيس شواي شهر كرج در بخش ديگري با اشاره به مهمترين دستاوردهاي شوراي دوره سوم، اجراي طرح هاي مختلف عمراني را يادآور شد و اين امر را در سايه اتحاد و همدلي شورا و شهرداري كرج عنوان كرد و گفت: تصويب طرح تفصيلي پس از 20 سال يكي از مهمترين دستاوردهاي شوراي شهر كرج در دوره سوم بود كه به طور قطع بسياي از مشكلات شهروندان را كاهش خواهد داد. وي افزود: آغاز اجراي تقاطعات غيرهمسطح و بهره برداري از تقاطع هاي سوم خرداد (مهرشهر)، 12 فروردين (سه راه رجايي شهر) و تقاطع 9 دي ( انبار نفت) از جمله ديگر موارد است. اين مسئول ادامه داد: افزوده شدن دو منطقه به مناطق شهرداري در راستاي توسعه سرانه هاي رفاهي از ديگر مواردي بود كه به همت شوراي شهر كرج به مرحله اجرا رسيد. داگو با بيان اينكه تمام مصوبات شوراي شهر در جهت نيل به توسعه شهري و افزايش سرانه به تصويب رسيده است عنوان كرد: رفاه شهروندان مهمترين هدف مجموعه مديريت شهري كرج اعم از شورا و شهرداري كرج است. رئيس شوراي شهر كرج در بخش پاياني سخنان خود از همكاري و همدلي مجموعه مديران استان از جمله: امام جمعه كرج، استاندار البرز و فرماندار كرج، دستگاههاي قضايي و انتظامي و خانواده بزرگ شهرداري كرج از جمله شهردار كرج، معاونان، كارشناسان، كارمندان و كارگران كه با تلاش و همت شبانه روزي به دنبال رفع مشكلات و افزايش رفاه شهروندان هستند قدرداني كرد. وي در پايان همچنين از تعامل و همدلي اعضاي شوراي شهر كرج نيز در طول عمر شوراي دوره سوم قدرداني كرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود