10 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6608

خرد جمعی نقش موثری در مدیریت امور دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 خرد جمعی نقش موثری در مدیریت امور دارد

سپیدار آنلاین: دبير شوراي شهر كرج گفت: شكل گيري نهاد شورا بر مبناي بهره گيري از خرد جمعي ميسر شد كه اين امر بي شك مي تواند مديريت امور را در مسير مطلوب به سرانجام نهايي برساند.
حميدرضا ابوالحسني در گفتگو با پايگاه خبري مديريت شهري كرج اظهارداشت: اصل شوراها در انقلاب و قانون اساسی ما نهادینه شده و مردم با فرهنگ شورايي آشنا هستند. وي افزود: 41 سال از استقرار نهاد شوراها در كشور می گذرد و طي این سال ها ، شوراهای شهر و روستا با وجود نوپا بودن و تجربه جدید مدیریتی و نظارتی در اداره شهرها و روستاها منشأ خدمات و تحولات گسترده و ماندگاری شده اند. ابوالحسني با اشاره به دلايل اصلي تشكيل شوراها خاطرنشان كرد: فلسفه شكل گيري شوراها در واقع ايجاد بسترهاي مناسب براي اجراي بهتر امور است كه خوشبختاه اين امر به خوبي به ثمر نشسته است. اين عضو شوراي شهر ادامه داد: در واقع شوراهاي شهر به نوعي تمرين دموكراسي به شمار مي‌آيند و در اين زمينه توانسته اند به خوبي عمل كنند. وي يادآور شد: شكل گيري اين نهاد بر مبناي بهره گيري از خرد جمعي ميسر شد كه اين امر بي شك مي تواند مديريت امور را در مسير مطلوب به سرانجام نهايي برساند.
تفويض پست ها، تفويض خدمتگزاري است
ابوالحسني در ادامه برقراري تعامل ميان شورا و ساير دستگاهها را ضروري خواند و با تاكيد بر اينكه شوراهاي شهر و روستا مي‌توانند بازوان توانمند دستگاه‌هاي اجرايي باشند، افزود: شوراهاي شهر و روستا مي‌توانند بازوان توانمند دستگاه‌هاي اجرايي باشند و عوامل اصلي براي پيگيري خواست به حق مردم در اين دستگاه‌ها باشند. وي با بيان اينكه تفويض پست ها و مقام ها در واقع نوعي تفويض خدمتگزاري است، بيان كرد: برگزيده شدن به عنوان نماينده گروهي از افراد و راه يافتن به پارلمان محلي شورا در واقع فرصتي براي خدمتگزاري است كه نبايد از آن غافل بود. دبير شوراي شهر كرج با بيان اينكه اعضاي شوراي شهر با اين نگرش به دنبال بررسي مشكلات هستند، گفت: در اين زمينه اعضاي شوراي شهر كرج با حضور در مناطق مختلف از نزديك مشكلات موجود را بررسي و در راستاي رفع آنها راهكارهاي لازم را ارائه مي دهند. اين مسئول در پايان از تعامل، همدلي اعضاي شوراي شهر كرج در اتخاذ تصميم هاي جامع براي توسعه شهر قدرداني كرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود