19 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6855

مردم باید از زندگی سالم برخوردار باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مردم باید از زندگی سالم برخوردار باشند

مدیر امور اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: توسعه سلامت مردم و برخورداری از زندگی سالم ضروری است و مردم حق دارند از زندگی سالم برخوردار باشند.
محسن برجی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سی‌امین خانه سلامت کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رسیدن به سلامت مردم و داشتن زندگی سالم باید سلامت شهری تضمین شود. وی با تأکید بر فراهم آوردن زمینه‌های مساعد به منظور برخورداری از زندگی سالم گفت: باید تمهیدات لازم به منظور توسعه خانه‌های سلامت در این کلانشهر و به ویژه در مناطق محروم فراهم شود. این مسئول ترویج آموزش‌های شهروندی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین اصل در راه اندازی این خانه‌ها عنوان کرد. برجی افزود: در خانه‌های سلامت آموزش پزشکی به مردم و خانواده‌ها داده می‌شود و آنان بیش از گذشته به سمت زندگی سالم و سلامتی پیش می‌روند.
وی آموزش پزشکی، روانشناسی کودک، آسیب‌های اجتماعی و خانواده را از جمله آموزش‌های پزشکی عنوان کرد که در خانه‌‌های سلامت به آنها پرداخته می‌شود. برجی آموزش کنترل فشار و قند خون، پایش رشد کودک، بینایی سنجی، مشاوره در امور تغذیه و زنان، پیشگیری از اعتیاد، بهداشت بانوان، بهداشت محیط، طب سنتی و روانشناسی از دیگر خدمات پزشکی خانه‌های سلامت عنوان کرد. وی تأکید کرد: تمامی این آموزش‌ها به طور رایگان است.



منبع :فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود