21 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6922

الگوي فضاي سبز در كلانشهرهاي كشور مدرن شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

الگوي فضاي سبز در كلانشهرهاي كشور مدرن شود

سپیدار آنلاین: دبير كميته فضاي سبز كلانشهرهاي كشور بر استفاده از روشهاي مدرن در الگوي فضاي سبز در كلانشهرها تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه خبري مديريت شهري كرج، عباس زارع در نشست كميته فضاي سبز كلانشهرهاي كشور كه در مشهد مقدس برگزار شد، در جمع مديران عامل سازمانهاي فضاي سبز شهرداريهاي كلانشهرها اظهار داشت: طي چند سال گذشته فضاي سبز كشور از روند رو به رشدي برخوردار بوده كه اين نشان دهنده اهتمام ويژه مسئولان مربوطه در شهرداريهاي كلانشهرها است. وي افزود: در واقع هم اكنون موضوع بهبود كيفي و كمي فضاي سبز به خصوص در شهرهاي بزرگ كشور كاملا مشهود است و بر اساس سفرهايي كه به شهرهاي بزرگ كشور انجام شده است، شاهد تحولات اساسي از نظر توسعه كمي فضاي سبز و بهبود كيفي كيفيت از نظر بازدهي هاي مختلف اكولوژيكي هستيم.
ترسيم افق روشن در بخش فضاي سبز كشور
اين مسئول عنوان كرد: در حال حاضر پروژه هاي بسيار زيبا و مطلوب اعم از پاركهاي بزرگ در كلانشهرهاي كشور در حال احداث است كه نشان دهنده افق روشن در اين بخش است. زارع با اشاره به رضايت مطلوب شهروندان از بهبود وضعيت محيطي شهرها در بخش فضاي سبز ادامه داد: تحقق اهداف در گرو تلاش و برنامه ريزي است كه مجموعه فضاي سبز و سازمانهاي مربوطه در شهرهاي بزرگ در حال تحقق اين مهم و برنامه ريزيهاي ويژه هستند.
افزايش دانش در حوزه فضاي سبز كشور مطلوب است
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج يادآور شد: هم اكنون شاهد رگه هاي علمي و فني بسيار قوي در موضوعات فضاي سبز در كشور هستيم كه برگزاري كارگاه هاي آموزشي نشان دهنده رشد در زمينه افزايش دانش در حوزه فضاي سبز كشور است. وي اضافه كرد: اميد مي رود با ارتقاي اين روند و با حركت رو به جلو سرعت مناسب تر بتوانيم الگوهاي مناسبي را در حوزه فضاي سبز براي شهروندان و ساير كشورها داشته باشيم.
فضاي سبز كلانشهرهاي ايران با برخي از كشورهاي پيشرفته برابري مي كند
اين مسئول افزود: برغم وجود آب و هواي خشك در برخي از كلانشهرهاي كشور ،هم اكنون فضاي سبز و ايجاد عرصه هاي سبزينگي در اين شهرها با كشورهاي پيشرفته جهان برابري كرده و قابل قياس است كه اين نشان دهنده اهتمام ويژه مسئولان مربوطه است. زارع گفت: به دليل بهبود كمي و كيفي فضاي سبز، در حال حاضر تهران يكي از زيباترين شهرهاي دنيا تلقي مي شود و داراي فضاي سبز مطلوب و چشم نواز است.
شهرداران توجه ويژه اي به افزايش سبزينگي شهرها دارند
دبير كميته فضاي سبز كلانشهرهاي كشور اظهار داشت: همچنين در اين زمينه شهرداران و شوراهاي اسلامي شهرها نيز توجه ويژه اي به موضوع فضاي سبز و توسعه آن دارند، به نحوي كه توجه به فضاي سبز هم اكنون يكي از دغدغه هاي اصلي در كلانشهرها شده و اعتبارات ويژه اي به اين بخش اختصاص داده شده است. وي افزود: در حال حاضر يكي از دغدغه هاي شهرداري ها بهبود وضعيت اكولوژيكي شهر است كه با توسعه فضاي سبز اين مهم محقق مي شود.
حركت به سمت شهري پايدار با افزايش سبزينگي
اين مسئول گفت: يكي از كليدي ترين آيتم ها در نظام مديريت شهري، حركتي به سمت شهري پايدار با پوشش سبز و سبزينگي شهر است كه اين مهم مي تواند بر اقتصاد، آب و هوا و اقليم شهر موثر باشد. زارع با تاكيد بر نگاه همه جانبه به مقوله فضاي سبز بيان كرد: در واقع در نظام مديريت شهري، شوراها و شهرداريها فضاي سبز مي تواند بسياري از مشكلات شهري را بهبود بخشد و رفع كند.
مقياس فضاي سبز در كلانشهرها افزايش يافته است
وي با اشاره به پيشرفت مطلوب در فضاي سبز شهري طي چند سال گذشته در كشور اعلام كرد: در گذشته مقياس ها براي احداث پارك و بوستان كوچك بود اما هم اكنون شاهد احداث پاركهاي 100 هكتاري در كلانشهرها و شهرهاي كشور است. اين مسئول بر استفاده از تكنولوزي هاي روز در فضاي سبز تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد در قالب كميته هاي كارشناسي به صورت مفصل به اين امر پرداخته شود گامهاي بلند تر در زمينه بهبود وضعيت فضاي سبز برداريم. مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج گفت: بحث بررسي و تبادل نظر در خصوص قانون و آيين نامه و دستورالعمل هاي مربوط به حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها نيز بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود