24 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6968

اجرای طرح کنترل کیفی مصالح ساختمانی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجرای طرح کنترل کیفی مصالح ساختمانی در البرز

معاون عمرانی استانداری البرز از اجرای طرح کنترل کیفی مصالح ساختمانی در این استان خبر داد.
احمد افضلی امروز اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که همواره به عنوان دغدغه مسئولان کشور بوده، مربوط به امنیت ساخت‌ و سازها در کشور است. وی تصریح کرد: ایران از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که بلایای طبیعی زیادی در آن به وقوع پیوسته که از جمله این حوادث می‌توان به زلزله اشاره کرد.
لزوم رعایت موارد ایمنی در احداث ساختمان‌ها
این مسئول با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از افزایش خسارات مالی و جانی بلایا و حوادث طبیعی باید رعایت موارد ایمنی در زمان احداث ساختمان‌ها جدی گرفته شود، گفت: بخش‌هایی از این امر بر عهده مردم و سازندگان ساختمان‌ها است و بخش‌های دیگر از جمله نظارت بر کیفیت مصالح کاربردی را باید دستگاه‌های اجرایی انجام دهند. افضلی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود که با وجود رعایت موارد ایمنی مصالحی در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرد که از نظر استاندارد‌های دارای کیفیت مطلوبی نیست. وی افزود: بنابراین طرحی در استان البرز طراحی و اجرایی شده است که بر اساس آن کیفیت مصالح ساختمانی به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و نظارت ویژه‌ای در این بخش اعمال خواهد شد.
نظارت بر کیفیت مصالح ساختمانی از مبدا
معاون عمرانی استانداری البرز در پاسخ به این پرسش که درباره جزییات این طرح گفت: هدف ما این است که کیفیت مصالح ساختمانی در دو بخش مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. افضلی گفت: بخش اول در حین تولید محصولات بود که مسئولیت این بخش بر عهده دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان استاندارد است. وی ادامه داد: بخش دوم در زمان ارسال تولیدات کارخانه‌ها به بازار در مبدا بوده که هدف از اجرای این نظارت‌ها جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت و غیراستاندارد ساختمانی به بازار است.افضلی در پایان از افرادی که قصد ساخت و ساز در استان البرز دارند خواست تا برای تهیه مصالح به فروشندگان و کارخانه‌های مجاز مراجعه و از خرید محصولات فاقد کیفیت خودداری کنند.



منبع :فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود