25 مهر 1390
شماره خبر: 2165

ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

مدیر بحران شهرداری کرج بر ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد به منظور جلوگیری از حوادث تأکید کرد.
علیرضا پیغمبردوست بعد از ظهر امروز در همایش مدیریت بحران، فناوری‌های نوین، استاندارد و مقاوم سازی که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد اظهار داشت: در این راستا باید فرهنگ استفاده از این گونه مصالح را در بین مردم و به ویژه سازندگان ساختمان‌ها نهادینه کرده و آنان را ملزم به استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت کنیم.
وی ادامه داد: زلزله از عوامل طبیعی است که رخداد این حادثه به تنهایی خطرآفرین نیست بلکه ساخت سازهای غیرمقاوم و استفاده از مصالح غیراستاندارد در ساختمان‌ها زمینه ایجاد حوادث و به ویژه مرگ و میرها را فراهم می‌کند.
این مسئول به کارگیری مصالح استاندارد را در ساختمان‌سازی و احداث سازه‌های استاندار را یکی از مهمترین مباحث در زمینه مدیریت بحران دانست و افزود: اگر سازندگان این مهم را همیشه مدنظر داشته باشند کمتر با حوادث مواجه خواهیم شد.
پیغمبردوست ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب، مجموعه‌های مختلف شهری و استانی در البرز آمادگی دارند که در این زمینه خدمات مختلف را ارائه بدهند.
مدیر بحران شهرداری کرج خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات بیشتر در این زمینه از سوی ادارات شهرستانی از جمله بنیاد مسکن در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و یا روستاها تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی به شهروندان ارائه می‌شود.
وی تأکید کرد: همچنین شهرداری نیز در زمینه بازسازی بافت‌های فرسوده امتیازات تشویقی برای سازندگان قائل شده است.
پیغمبردوست گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید زمینه‌های خدمات‌رسانی بیشتر را به منظور ارائه خدمات در زمان حوادث به مردم ارائه دهند.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود