25 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7050

ساخت و سازهای غیرمجاز جدی ترین معضل ماهدشت است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ساخت و سازهای غیرمجاز جدی ترین معضل ماهدشت است

رئیس شورای اسلامی شهر ماهدشت با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک زمین ها در این منطقه، اقدامات ناهماهنگ مالکان با شهرداری را جدی ترین معضل این منطقه برشمرد.
رمضان ابراهیمزاده درباره علل و سابقه بروز مشکل تفکیک اراضی به صورت خود خواسته از سوی مالکین و به طبع آن ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر ماهدشت توضیح داد: در سال 1360 جهاد کشاورزی زمینهایی را با وسعت سه هزار و 700هکتار به 250 تن از کشاورزان ماهدشتی واگذار کرد. ابراهیمزاده ادامه داد: متاسفانه این اراضی بکر و مستعد کشاورزی پس از گذشت 30 سال و پس از اینکه در اختیار ورثه این کشاورزان قرار گرفت، به صورت خودخواسته و بدون مشاوره با شهرداری و دیگر ارگانهای ذیربط تقسیم و فروخته شد که البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که طی این مدت اختلافاتی هم بین کشاورزان مالک و کشاورزانی که به آنها زمین واگذار نشده بود پیش آمد که در ماجرا تاثیرات فراوانی داشت.
250 مالک قبلی، تبدیل به دو هزار و 500 نفر مالک فعلی شده اند
ابراهیم زاده در ادامه گفت: در حال حاضر 250 مالک قبلی، تبدیل به دو هزار و 500 نفر مالک فعلی شده اند و شروع به ساخت و ساز کردهاند؛ تا حدی که این ساخت و سازها به محدوده شهر ماهدشت رسیده و به دلیل اقداماتی که بدون هماهنگی با شهرداری صورت گرفته است شاهد بروز ساخت و سازهای غیرمجاز در این زمینها شدهایم. وی افزود: برای مثال فقط در یکی از مناطق مزبور 50 الی 60 واحد ساخته شده است که در حال حاضر شهرداری از ارائه خدمات و امکانات به آن مناطق خودداری میکند و این هم خود باعث بروز مشکلاتی شده است. وی گفت: چون این زمینها بیشتر قولنامهای هستند و شهروندان نیز بدون مراجعه به شهرداری اقدام به خرید میکنند برای همین صدور مجوزهای لازم امکان پذیر نیست. ابراهیم زاده تاکید کرد: خریداران زمین باید توجه داشته باشند که ممکن است یک زمین کاربریهای متفاوتی داشته باشد از جمله اینکه یا زراعی و یا غیر مسکونی باشد. رئیس شورای اسلامی شهر ماهدشت گفت:80 درصد از اراضی شهرماهدشت دارای سند نیست و بحث ساخت و سازهای غیر مجاز از ابتدا بوده و شاید در آینده نیز ادامه یابد ولی باید تمام تلاش خود را به کار بریم که ساخت و سازهای غیر مجاز را به حداقل برسانیم.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود