17 خرداد 1391
شماره خبر: 7653

مناطق شهرداری کرج مجهز به سیستم دریافت گزارشات الکترونیکی مهندسان ناظر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مناطق شهرداری کرج مجهز به سیستم دریافت گزارشات الکترونیکی مهندسان ناظر شد

سپیدار آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه، طرح دریافت گزارش از مهندسان ناظر به صورت الکترونیکی برای اولین بار در کشور در کلانشهر کرج طراحی شد، گفت: در حال حاضر هر 12 منطقه شهرداری کرج به سیستم دریافت گزارشات الکترونیکی مهندسان ناظر مجهز شدند.
غلامرضا احمدی بیداخویدی با اشاره به اجرای طرح اتوماسیون شهرداری کرج، فراخوان مهندسان ناظر برای عضویت در این سیستم را یادآور شد و افزود: برنامه ریزی طرح فوق کرج را به عنوان اولین شهر دریافت گزارشات مهندسان ناظر به صورت الکترونیکی در کشور مطرح کرد. وی عنوان کرد: با اجرای این سیستم همه گزارشات مهندسان ناظر اعم از کارکردها و نظارت های انجام شده به صورت الکترونیکی وارد سیستم اتوماسیون شهرداری می شود و به تبع آن نیز پاسخ کارشناسان ذیربط در شهرداری نیز به صورت الکترونیکی برای مهندسان ارسال می شود. این مسئول با تاکید بر بکار گیری ابزارها و امکانات نوین در بخش های ارتباطی مدیریت شهری، افزود: طرح دریافت گزارشات به صورت الکترنیکی با هدف رسیدن به این شاخص مهم اجرایی شد. بیداخویدی، پایان دادن به فعالیت های سنتی و ورود به عرصه های الکترونیکی را مهم ارزیابی کرد و افزود: جاری شدن این تفکر و ایده می تواند در پیشرفت اهداف مدیریتی سازمان نقش بسزایی داشته باشد. وی، ساماندهی فعالیت مهندسان ناظر و تسهیل در پاسخگویی به امور کاری مربوط به این گروه را از مولفه های مثبت اجرا و بکارگیری طرح دریافت گزارشات الکترونیکی مهندسین ناظر ذکر و عنوان کرد: عدم مخدوش شدن گزارشات مربوط به ساخت و سازها در مناطق از دیگر خروجی های بارز طرح ارسال الکترونیکی گزارشات است.
جلوگیری از فساد اداری با اجرای طرح الکترونیکی گزارش مهندسان ناظر
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج تاکید کرد: تحت تاثیر اجرای طرح، دریافت الکترونیکی گزارشات مهندسان ناظر، فسادهای احتمالی اداری نیز از سیستم حذف می شوند. بیداخویدی با اشاره به اینکه، برخی از مهندسان ناظر از اجرای طرح استقبال نمی کنند، بیان کرد: برغم تاکید و درخواست جدی از سوی مسئولان شهرداری مبنی بر ارائه گزارشات الکترونیکی، مهندسانی که امکان ارسال گزارشات به صورت الکترونیکی را ندارند می توانند به روش سنتی نسبت به این کار اقدام کنند. وی با یادآوری فعالیت سه هزار و 500 مهندس ناظر به عنوان اشخاص حقیقی و حقوقی در کرج، بیان کرد: این طرح پس از تکمیل بانک اطلاعاتی شهرداری کرج اجرایی شد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از صدور پروانه های ساختمانی به شکل الکترونیکی خبر داد و اظهار داشت: این مهم نیز از دیگر ضرورتهای اجرای طرح اتوماسیون شهرداری است که همکاری و تعامل مهندسان ناظر با شهرداری را به منظور ارتقا کیفی خدمات حوزه شهرسازی نیاز دارد. بیداخویدی با مثبت ارزیابی کردن این طرح تاکید کرد: با اجرایی شدن سیستم اتوماسیون شهرداری، ظرفیت کار همه مهندسان اعم از شهرداری و غیر شهرداری در سیستم ثبت می شود و به اطلاع عموم می رسد. وی شفاف سازی اذهان عمومی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح خواند.



منبع: پايگاه خبري مديريت شهري كرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود