11 مرداد 1391
شماره خبر: 9696

هدایت مهندسان ناظر در روند احداث بناهای شهری ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 هدایت مهندسان ناظر در روند احداث بناهای شهری ضروری است

سپیدار آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مهندسان ناظر عنوان کرد: هدایت مهندسان ناظر در روند احداث بناهای شهری امری ضروری است.
غلامرضا احمدی بیداخویدی با بیان این مطلب افزود: استفاده از توان و ظرفیتهای قابل گروه های فنی، مهندسی امری ضروری است. وی با بیان اینکه، نظارت بر نحوه ساخت بنا و ساختمان های شهری از تعهدات مهم مهندسان ناظر است، عنوان کرد: انجام صحیح و اصولی نظارت ها از سوی مهندسان ناظر نقش بسزایی در مسائل ایمنی ساختمان ایفا می کند. این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و مستندات مهندسان ناظر کرجی معدل قابل قبولی را در کارنامه فعالیتهای کاری خود به ثبت رسانده اند که این خود نشان از پتانسیل های بالای این شهر است.
فعالیت سیستم گزارشات الکترونیک مهندسان ناظر
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از فعالیت سیستم گزارشات الکترونیک مهندسان ناظر در شهرداری کرج خبرداد و افزود: این سیستم با نظارت و هماهنگی سیستمهای حقوقی و نظارتی هماهنگ شده است. وی گفت: گزارشات ارائه شده از سوی مهندسان ناظر توسط این سیستم به حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج مورد قبول همه ارگانهای ذیربط است. این مسئول با تاکید بر ارسال گزارشات جامع و کامل مهندسان کرجی فعال در گرایشات مختلف اعم از برق، مکانیک معماری و مهندسان ناظر و ثبت آن در این سیستم، عنوان کرد: کاهش اتلاف وقت و تردد شهری از جمله مزایای این طرح الکترونیکی است ضمن آنکه استفاده از این سیستم نقش مهمی در کاهش تخلفات احتمالی دارد.
بيداخويدي با اشاره به مشکلات پيش رو به واسطه ارسال گزارشات سنتي تصريح کرد: ارسال گزارشات به صورت الکترونيکي به منظور رفع مشکلات ناشي از اين روش ارسال گزارشات به صورت سنتي همچنين پيشگيري از اتلاف زمان کارشناسان شهرداري و مهندسان ضرورت دارد. وي، برون رفت از سيستم سنتي و ورود به سيستم الکترونيکي را از مولفه هاي بهبود و پيشرفت در امور کاري ذکر و بيان کرد: در سيستم شهرداري نيز با توجه به حجم بالاي فعاليت نياز به بهره گيري از سيستم هاي پيشرفته وجود دارد. معاون شهرسازي و معماري شهرداري کرج با يادآوري اجراي طرح اتوماسيون شهرداري کرج و فراخوان مهندسان ناظر براي عضويت در اين سيستم، اظهارداشت: ساز و کارها براي اجراي اين طرح در شهرداري کرج به عنوان اولين شهر دريافت گزارشات مهندسان ناظر به صورت الکترونيکي مهيا شده است.




منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود