22 خرداد 1391
شماره خبر: 7788

با هدف ساماندهی نیروهای شهری سازی/ بانک اطلاعاتی کارشناسان و نیروهای شهرسازی تدوین شد/ تخصص ضرورت تحقق اهداف

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 با هدف ساماندهی نیروهای شهری سازی/  بانک اطلاعاتی کارشناسان و نیروهای شهرسازی تدوین شد/ تخصص ضرورت تحقق اهداف

سپیدار آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج از تدوین بانک اطلاعاتی کارشناسان و نیروهای حوزه شهرسازی با هدف ساماندهی نیروهای کارآمد این حوزه خبر داد.
غلامرضا احمدی بیداخویدی با اعلام این خبر افزود: بانک اطلاعاتی تدوین شده به منظور افزایش سطح بهره برداری به طور عادلانه در اختیار مناطق 12گانه شهرداری قرار می گیرد. وی دسترسی آسان به اطلاعات نیروهای فعال در این حوزه را از مهمترین اهداف تدوین بانک اطلاعاتی کارشناسان و نیروهای شهرسازی ذکر و عنوان کرد: تدوین این بانک اطلاعاتی نقش بسزایی در افزایش کیفی فعالیت های مدیریت شهری به ویژه حوزه شهرسازی دارد. این مسئول تهیه و تدوین بانک های اطلاعاتی در عرصه های مختلف را مهم ارزیابی کرد و در ارائه تعریف از بانک اطلاعاتی، بیان کرد: بانک اطلاعاتی به مجموعه‌ای از اطلاعات با ساختار منظم و سامانمند گفته می‌شود که به طور معمول در قالب های مختلف برای دستگاه‌ ها، سازمان ها و حوزه های مختلف تعریف می شود. بیداخویدی اظهار داشت: تهیه بانک اطلاعاتی در واقع روشی برای سازماندهی اطلاعات مورد نیاز بخش های مختلف اداری است.
وی خاطرنشان کرد: سازماندهی نیروهای انسانی در حوزه شهرسازی شهرداری کرج با محوریت تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی کارشناسان فعال در این حوزه نیز با هدف ارتقاء سطح خدمات رسانی، صورت گرفته است. تخصص ضرورت تحقق اهداف معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با بیان اینکه نیروهای انسانی بكار گرفته شده در هر سازمانی باید متناسب با نوع فعالیت آن سازمان انتخاب شوند، اظهارداشت: ارائه خدمات کیفی و متناسب با نیاز شهروندان با انتخاب نیروهای متخصص نسبت مستقیم دارد. بیداخویدی، نوع و كیفیت ارایه خدمات سازمان ها وحوزه های وابسته به شهرداری‌ را مهم ارزیابی کرد و گفت: تخصص نیروهای فعال در این سازمان مردم نهاد باید بطور دائم در حال ارتقا باشد. وی فعالیت حوزه شهرسازی و معماری شهرداری را تخصصی خواند و عنوان کرد: ساختار این سازمان و نیروهای فعال در آن باید به صورت تخصصی تعریف شود و مطالعه جدی تر فعالیت ها سرلوحه آنان قرار گیرد. این مسئول با یادآوری برگزاری دوره های آموزشی برای کارمندان و کارشناسان فعال شهرسازی شهرداری کرج اظهارداشت: اجرای طرح های آموزشی با هدف تامین نیازهای تخصصی این حوزه صورت گرفته است. بیداخویدی بیان کرد: بکارگیری نیروهای زبده و متخصص از مهمترین زمینه های مساعد برای تحقق اهداف مدیریت شهری است. وی با بیان اینکه، رویکرد تخصص گرایی باید در همه سازمان ها و ارگان های مردم نهاد نهادینه شود، گفت: تجلی این رویکرد نوعی هوشمندسازی در این نهادها است.


منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود