30 خرداد 1391
شماره خبر: 8030

معضلات ترافیک با ایجاد زیر ساخت های مناسب و منطقی شهر رفع می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

معضلات ترافیک با ایجاد زیر ساخت های مناسب و منطقی شهر رفع می شود

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر رفع معضلات ترافیکی به ویژه در کلانشهر های کشور عنوان کرد: معضل ترافیکی با تعریف و ایجاد زیرساخت های مناسب و منطقی رفع می شود.
مهرداد فیروز بخت با بیان این مطلب افزود: تعریف زیرساخت های ترافیکی با توجه به تغییر و تحولات شهر امری ضروری است. وی با بیان اینکه، رسیدن به برنامه های جامع در خصوص رفع معضل ترافیکی نیاز به مولفه های مختلفی دارد، افزود: الگوبرداری از برنامه هاي ترافیکی از شهرهاى بزرگ از جمله راهکارهای موفق در رسیدن به این هدف بزرگ است.
این مسئول بیان کرد: احیای زيرساخت ها و تامین نيازهاى متعاقب با برنامه ريزى كالبدى در زمینه ترافیک، علاوه بر اجرای موفق طرح های ترافیکی منجر به شناسایی پتانسیل های شهری به منظور اجرای پروژه های ترافیکی می شود. فیروزبخت، تکمیل دسترسی ها و شبکه بزرگراهی شهر را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه ، اجرای این مهم در سال جاری در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج قرار دارد، عنوان کرد: تسریع در بهره برداری از طرح های ترافیکی نیز از دیگر اولویت هایی است که مد نظر مسئولان ذیربط قرار دارد. وی، آلودگی زیست محیطی همچنین آلودگی صوتی را از خروجی های منفی و زیان آور معضل ترافیک خواند و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت ناوگان های حمل و نقل قطارشهری، اتوبوس و تاکسی از پارامترهایی است که در کنار توسعه زیرساخت های ترافیکی می تواند مشکلات این بخش را به صورت اساسی کاهش دهد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج ضرورت دسترسی به رویکردهای کلان در زمینه ترافیک را یادآور شد و بیان کرد: گسترش زیرساخت های ترافیکی در غالب اجرای پل های عابر، ایجاد تقاطع ها و بزرگراه ها، بخش عمده ای از نیازهای ترافیکی را تامین می کند. فیروزبخت با اشاره به اثر بخشی اجرای مفاد قانونی برای مهار ترافیک شهری، بیان کرد: اجرای این مهم نقش بسزایی در ممانعت از تردد بی نظم وسایل نقلیه در سطح معابر شهری ایفا می کند. وی نهادینه کردن فرهنگ ترافیک شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی موجب پیشگیری از بروز معضلات ترافیکی می شود. فیروزبخت با تاکید بر تدوین طرح جامع ترافیک کلانشهر کرج، اظهارداشت: بر اساس طرح جامع زیر ساخت های شهر تکمیل و راه های ارتباطی با تعریف شبکه های دسترسی مناسب مشخص و به موازات تکمیل این شبکه ها خلاء های ترافیک به نحو واضح و مشخصی نمایان می شود.
کاهش معضل ترافیک با اقدامات ایجابی و منطقی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج تاکید کرد: برای عبور از بحران و چالش های فرا روی ترافیک نیاز به اجرای اقدامات منطقی و ایجابی داریم. فیروزبخت در توضیح این نگاه عنوان کرد: اقدامات ترافیکی در این حوزه باید مستند و مبتنی بر کار کارشناسی شده باشد ضمن آنکه طرح هاي تدوین شده برای اجرا باید توجیه منطقی داشته باشد. وی، ایجاد تناسب بین جمعیت ساکن در مناطق شهری با ارائه خدمات حمل و نقلی را در بهبود و روانسازی ترافیک شهری مهم ارزیابی کرد و گفت: عدم رعایت این اصل نتایج منفی ترافیکی را به دنبال دارد.



منبع:پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود