30 خرداد 1391
شماره خبر: 8056

اجرای طرح جهادی پاکسازی آلاینده های زیست محیطی در منطقه 1

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اجرای طرح جهادی پاکسازی آلاینده های زیست محیطی در منطقه 1

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 1 شهرداری کرج از اجرای طرح جهادی پاکسازی آلاینده های زیست محیطی در این منطقه خبر داد.
حسین شریف کاظمی با اعلام این خبر افزود: طرح پاکسازی منطقه شامل جمع آوری آلاینده های زییت محيطی از جمله نخاله های ساختمانی و زباله از سطح معابر، فضای سبز و پارک ها می باشد. وی مسیر اجرای طرح فوق را از شرق به غرب منطقه عظیمیه ذکر و بیان کرد: طرح جهادی پاکسازی منطقه از آلاینده های زیست محیطی در همه بوستان ها، فضای سبز و ریفوژهای فضای سبز منطقه اجرا می شود. این مسئول از دیگر اهداف اجرای طرح را پاکسازی و بهسازی چهره شهر از هرگونه نخاله و مواد زائد، ذکر و بیان کرد: زیباسازی چهره شهری از ارکان مهمی است که به جد مد نظر مسئولان شهری قرار دارد. شریف کاظمی اظهارداشت: عملیات جمع آوری خاک و نخاله های شهری معابر توسط چندین اکیپ نیروهای خدمات شهر و ماشین آلات مورد نیاز به صورت مجزا صورت می گیرد. وی حفظ محیط زیست از آثار زیانبار پسماندها را مهم دانست و گفت: عملیات پاکسازی در این طرح به صورت ضربتی آغاز شد و طی اجرای این عملیات کلیه خاک و نخاله های ساختمانی و غیر ساختمانی از سطح منطقه جمع آوری شدند. شریف کاظمی با بیان اینکه، از سالها پيش خاك مازاد و نخاله هاي حاصل از فعاليت هاي ساختماني بعنوان يك مشكل براي شهرداري و شهروندان مطرح بوده است بر اشراف به معضلات ناشي از اين پديده تاکید کرد و گفت: کنترل این مهم نیاز به فرهنگسازی دارد. این مسئول اظهارداشت: ريختن نخاله هاي ساختماني در معابر علاوه بر ايجاد اختلال در عبور و مرور و تردد وسايل نقليه شهروندان را دچار مشکل می کند. سال گذشته دانش آموزان 310 اصله درخت در منطقه 1 کاشتند
مدیر منطقه 1 شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح های فضای سبز از سوی این منطقه یادآورشد: سال گذشته دانش آموزان 310 اصله درخت را در مسیر های مشخص شده کاشتند.
شریف کاظمی عنوان کرد: این اقدام به مناسبت هفته درختکاری طی سال گذشته انجام شد. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سال گذشته 500 اصله درخت سرو به فضای سبز منطقه اضافه شد. این مسئول با اشاره به درخواست شهروندان مبنی بر پر کردن چاله های درختکاری، تاکید کرد: رسیدگی به این مهم تحت اقدامات بازدید میدانی صورت می گیرد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود