7 خرداد 1391
شماره خبر: 7397

طرح ضربتی خدمات شهری شهرداری منطقه 11 در حال اجراست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 طرح ضربتی خدمات شهری شهرداری منطقه 11 در حال اجراست

سپیدار آنلاین: معاون عمران و خدمات شهر شهرداری منطقه 11 کرج از اجرای طرح ضربتی این حوزه با محوریت جمع آوری نخاله های ساختمانی و پاکسازی منطقه خبرداد.
علی فتحی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، گفت: طرح ضربتی خدمات شهری شهرداری منطقه 11 از امروز به مدت 15 روز در سطح منطقه با محوریت جمع آوری نخاله های ساختمانی و پاکسازی منطقه اجرا می شود. وی، طرح فوق را شامل پاکسازی معابر، جوب های آب، پاکسازی زمین های خاکی ذکر و عنوان کرد: بهینه سازی معابر عمومی نیز در راستای اجرای این طرح در سطح منطقه انجام می شود. این مسئول، جلب رضایت شهروندی و مهیا شدن منطقه به لحاظ مسائل کیفی از جمله زیباسازی مبلمان شهری و نظافت را از دستاوردهای مهم اجرای طرح های ضربتی دانست و گفت: از خروجی های اجرای این طرح بستر سازی برای تامین نیازهای شهروندی است. فتحی با بیان اینکه، این طرح با هدف پاکسازی و بهسازی چهره شهر از هرگونه نخاله و مواد زائد در حال اجرا است، افزود: زیبا سازی چهره شهری از مهمترين مسائلی است که در طرح فوق لحاظ شده است. این مسئول با اشاره به اینکه، عملیات جمع آوری خاک و نخاله های شهری معابر توسط چندین اکیپ نیروهای خدمات شهر و ماشین آلات مورد نیاز به صورت مجزا صورت می گیرد، گفت: حفظ محیط زیست و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی از دیگر مولفه های طرح است. فتحی ادامه داد: عملیات پاکسازی در این طرح به صورت ضربتی آغاز شد و طی اجرای این عملیات کلیه خاک و نخاله های ساختمانی و غیر ساختمانی از سطح منطقه جمع آوری شدند. یادآورشد: این دومین عملیات ضربتی پاکسازی محله به محله در شهرداری منطقه 11 می باشد که از سوی اداره خدمات شهری اجرایی شد.
ضرورت اشراف به معضلات ناشی از وجود نخاله ساختمانی
معاون عمران و خدمات شهر شهرداری منطقه 11 کرج با اشاره به مستندات قانونی و ماده 20 قانون مدیریت پسماندها گفت: تخلیه هرگونه نخاله های ساختمانی درمکان غیر مجاز ممنوع است. فتحی با بیان اینکه، از سالها پيش خاك مازاد و نخاله هاي حاصل از فعاليت هاي ساختماني بعنوان يك مشكل براي شهرداري و شهروندان مطرح بوده است بر اشراف به معضلات ناشي از اين پديده تاکید کرد و گفت: کنترل این مهم نیاز به فرهنگسازی دارد. این مسئول اظهارداشت: ريختن نخاله هاي ساختماني در معابر علاوه بر ايجاد اختلال در عبور و مرور و تردد وسايل نقليه شهروندان را دچار مشکل می کند. فتحی صاحبان ساختمانها را مسبب كثيف شدن معابر و اماكن عمومي، عدم زيبايي چهره شهر ذکر و عنوان کرد: در اجراي اين طرح تمامي موارد به افراد اعلام می شود. وی با تاکید بر سازماندهی وضعیت نخاله های عمرانی ناشی از ساخت و سازهای شهری، افزود: هرچه روند شهر سازی با سرعت بیشتری پیشروی کند به همان اندازه نیز جمعیت شهر و مولفه های ساختاری مرتبط با آن افزایش می یابد. این مسئول بیان کرد براي حل مشكل نخاله هاي ساختماني تعيين چهارچوب قانوني به منظور يكپارچه كردن و حداقل سازي آوارهاي ساختماني، تدوين استانداردهاي فني و تعيين ويژگي هاي مناسب كنترل كيفيت امر ی ضروری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود