5 تیر 1391
شماره خبر: 8229

تلاش برای برقراری رفاه شهروندی احساس تعلق به هویت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تلاش برای برقراری رفاه شهروندی احساس تعلق به هویت شهری است

سپیدار آنلاین: شهردار کلانشهر کرج با تاکید بر تلاش و اهتمام برای برقراری رفاه شهروندی عنوان کرد: رسیدن به این رویکرد در واقع احساس تعلق به هویت شهری را میسر می کند.
سید علی آقازاده از شهر و شهروندان به عنوان سرمایه های اجتماعی و انسانی یاد کرد و گفت: این دو مولفه به لحاظ ساختار، محتوا و کارکرد مکمل یکدیگر هستند. وی با بیان اینکه، مدیریت و نظارت بر سرمایه های انسانی و اجتماعی رسالتی بزرگ و هدفمند است، افزود: ارائه مدیریت کیفی با لحاظ کردن اهداف محتوایی امری ضروری است که باید مورد توجه مدیران شهری در همه سطوح قرار گیرد. این مسئول با اشاره به مسئولیت و تعهد مجموعه مدیریت شهری کرج، اعم از شورا و شهرداری نسبت به شهر و شهروندان، اظهارداشت: مدیریت بر این سرمایه های انسانی و اجتماعی از سوی مدیریت شهری در قبال تعریف اجرای پروژه های مورد نیاز زندگی شهروندی مطرح می شود. آقازاده گستردگی تعهدات این مجموعه مردمی را یادآور شد و با بیان اینکه، تامین نیازهای زنگی شهروندی از سوی مدیریت شهری تنها به تحقق پروژه های شهری محدود نمی شود، گفت: ارائه خدمات رفاهی در قالب پیش بینی سرانه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و خدماتی نیز از دیگر تعهداتی است که مدیرت شهری ملزم به تهیه آن است. وی با تاکید بر کاربردی کردن خدمات به شهر و شهروندان، اظهارداشت: داشتن توجیه منطقی امری ضروری برای پیش بینی و ارائه خدمات به مجموعه شهری است زیرا در غیر اینصورت شهر و شهروندان با بحران ها و چالش های متعددی مواجه می شوند که بی شک عدم تناسب منابع و امکانات با نیازهای واقعی عامل آن است. آقازاده، تعاملات متقابل بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری را عاملی جهت پیشبرد اهداف مجموعه مدیریت شهری خواند و عنوان کرد: توجه به عملکرد ها و ارزیابی آن از سوی مردم عامل مهمی است که شاخصی ارزنده برای این مجموعه محسوب می شود. وی با اشاره به پتانسیل های شهری از این ظرفیت های به عنوان دارایی اجتماعی یاد کرد و با بیان اینکه همه شهروندان باید از این دارایی ها منتفع شوند، گفت: فراهم آوردن زمینه های مناسب برای بالفعل شدن این پتانسیل ها امری مهم است که مجموعه مدیریت شهری درمحدوده وظایف و چارچوب اختیارات رسیدن به آن را در اولویت برنامه ها قرار داده است.
ضرورت توسعه استانداردهای زندگی شهری
شهردار کرج در ادامه بر ضرورت توسعه استانداردهای زندگی شهری تاکید کرد و از این مهم را به عنوان یکی از خواسته های به حق شهروندان عنوان کرد. آقازاده تحقق این مهم را نیازمند ایجاد شرایط مناسب ذکر و عنوان کرد: این مهم علاوه بر اقدامات فنی و زیرساختی در گستره شهری به مفاهیم دیگری از جمله اعتماد متقابل مسئولین و شهروندان نیاز دارد. وی اظهارداشت: تحقق پذیری این رویکرد بی شک اهداف مدیریت شهری را در مسیر پیشرفت قرار می دهد. آقازاده عنوان کرد: مدیریت شهری از این طریق همکاری و مشارکت دهی شهروندان در عرصه های مختلف مدیریتی می تواند زمینه های ارتباط متقابل مدیریت شهری و شهروندان را فراهم کند. وی پاسخ به انتظارات شهروندان را مهم ارزیابی کرد و افزود: این مهم تعهداتی را در مدیریت شهری ایجاد می کند که حفظ اعتماد اجتماعی نمونه مهمی از آن است.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود