7 تیر 1391
شماره خبر: 8341

منشور حمایت از سرمایه گذاران امضا شد/ برای آشتی سرمایه گذاران با کرج تلاش کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 منشور حمایت از سرمایه گذاران امضا شد/ برای آشتی سرمایه گذاران با کرج تلاش کنیم

سپیدار آنلاین: شهردار کرج گفت: منشور حمایت از سرمایه گذاران با هدف اعتماد سازی در روند سرمایه گذاری بخش خصوصی به امضای عالی ترین مقامات استان البرز رسیده است.
سید علی آقازاده افزود: منشور حمایت از سرمایه گذاران توسط امام جمعه، استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر و 10 نفر از مدیران ارشد شهر کرج امضا شد که با توجه به سیاست های این منشور حمایتی، روانسازی امور مربوط به سرمایه گذاری از اهداف اصلی آن است. وی امضای این منشور حمایتی را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در خصوص جذب سرمایه های بخش خصوصی ذکر و عنوان کرد: این رویکرد ضمن آنکه راه های جذب سرمایه گذار را فراهم می کند، موجب تحقق اهداف سند چشم انداز در مباحث عمرانی به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری نیز می شود. این مسئول، استفاده از توانایی های بخش خصوصی را ابزاری مناسب برای رونق عرصه های مختلف شهری دانست و افزود: طرح های زیربنایی و توسعه ای کشور تحت تاثیر ورود سرمایه بخش خصوصی به نحوه مطلوبی اجرایی می شود. آقازاده بیان کرد: جذب سرمایه های غیر سازمانی در واقع مسیر میانبر را برای رسیدن به هدف های کلان مدیریت شهری در مباحث مختلف به ویژه عمران و آبادانی شهر مهیا می کند. وی ایجاد فرصت های مناسب سرمایه گذاری، متناسب با ظرفیت های موجود در کلانشهر کرج را مهم عنوان کرد و گفت: در کنار ایجاد این فرصت ها از میان برداشتن محدودیت ها و موانع موجود از مسیر پیشروی سرمایه گذاری های خرد و کلان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. آقازاده مطرح شدن موضوع جذب سرمایه بخش خصوصی به بدنه شهری را از موضوعات کلان کشوری خواند و با عنوان اینکه تحقق این مهم از اولویت های و اهداف مدیران و مسئولان است، بیان کرد: طی سالهای اخیر تصمیمات خوبی دراین خصوص از سوی مسئولان گرفته شده است که مهترین آنها رفع برخی محدودیت ها و کاهش بروکراسی اداری بوده است. وی اظهار داشت: این درحالیست که همچنان در جذب حداکثری این مهم با موجی از موانع و محدودیت ها مواجه هستیم. آقازاده با تاکید بر اینکه، مفاد و آیین نامه های تعریف شده منشور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی باید به نحو مطلوبی اجرایی شود، بیان کرد: دستورالعمل های این منشور نقش بسزایی در افزایش راندمان جذب سرمایه های بخش خصوصی دارد.
برای آشتی سرمایه گذاران با کرج تلاش کنیم
شهردار کرج در تشریح وضعیت این کلانشهر در خصوص حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی افزود: برغم تلاش مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری روند جذب قشر سرمایه گذار داخلی و خارجی مطلوب نبوده است. آقازاده با بیان اینکه، سرمایه گذاران از کرج به نیکی یاد نمی کنند، عنوان کرد: برای آشتی سرمایه گذاران با کرج باید تلاش مضاعفی انجام شود. وی دید مجموعه تصمیم گیر در حوزه سرمایه گذاری را در چگونگی شرایط جذب سرمایه های بخش خصوصی مهم ارزیابی کرد و افزود: وضعیت کنونی جذب سرمایه داران و عدم استقبال این قشر برای سرمایه گذاری بر روی پروژه های عمرانی شهر ناشی از دید ناصحیح مجموعه تصمیم گیر در حوزه سرمایه گذاری است. این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده از توانمندی های این گروه برای واگذاری امور اجرایی پروژه های مختلف در مدیریت شهری کرج مهیا شده است، بیان کرد: امضای منشور حمایتی نیز از جمله شرایط ایجاد شده است. آقازاده تاکید کرد: در این زمینه باید موانع با اتخاذ سیاست ها و برنامه های کارشناسی رفع شود که در این خصوص نیز مدیریت شهری اقدامات مناسبی را به اجرا در آروده است. وی اظهار داشت: برای ایجاد رغبت و انگیزه بین سرمایه گذاران، زمینه های حضور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید به نحوه عادلانه و متناسب با حجم پروژه ها و توان این بخش ایجاد شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود