7 تیر 1391
شماره خبر: 8342

عدم آشنایی مردم با قانون شهرداریها مولد بافتهای فرسوده در کرج/ وحدت رویه زمینه ساز احیای بافتهای فرسوده

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 عدم آشنایی مردم با قانون شهرداریها مولد بافتهای فرسوده در کرج/ وحدت رویه زمینه ساز احیای بافتهای فرسوده

سپیدار آنلاین: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر عنوان کرد: نبود گپ های قانونی و عدم توجه و آشنایی برخی مردم به قانون شهرداری عامل مهم به وجودآمدن بافتهای فرسوده در کرج است.
عزیز صدرنژاد با بیان این مطلب گفت: رویکردهای عنوان شده نقش بسزایی در روند رو به رشد احیای بافت های فرسوده دارد. وی ضرورت احیای بافت های فرسوده را یادآور شد و با عنوان اینکه این مهم از جمله مسائل مهمی است که در سطح کلان کشوری مطرح است، اظهار داشت: بر این اساس مسئولان ذیربط برنامه های جامع و کاملی را مبتنی بر ارائه تسهیلات به منظور تحقق بافت های فرسوده طراحی و تدوین کرده اند. صدرنژاد از جمله راهکارهای عبور از بحران های شهری را علاوه بر اصلاح قانون شهروندی، افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم در زمینه ارائه تسهیلات و مسائل و موضوعات بافت های فرسوده دانست و عنوان کرد: بی شک این مهم نقش بسزایی در روند رو به رشد بافت های فرسوده دارد. وی در ادامه با اشاره به قانون شهرداری ها، این قانون را مربوط به 50 سال گذشته دانست و افزود: اساس کار شهرداری وقانون این نهاد خدمت رسان در سال 1334 تصویب شده است و از ماده 96 به بعد این قانون نیز مربوط به سال 1346 است. رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تاکید کرد: راهکار کارآمد برای گذراندن بحران های شهری اصلاح قانون شهرداری ها است. صدر نژاد توجه مسئولان امر به اصلاح قانون شهرداری ها را یادآور شد و با تاکید بر اصلاح قانون شهرداری ها به اصلاح ماده 101 این قانون اشاره کرد و افزود: با اصلاح این ماده قانونی در مجلس شورای اسلامی مشکل شهرداری ها برای دریافت زمینهای خدماتی از دستگاه های نظارتی رفع شد.
وحدت رویه زمینه ساز احیای بافتهای فرسوده
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر، رسیدگی به موضوع بافت های فرسوده را مهم ارزیابی کرد و افزود: وحدت رویه عامل مهمی در تحقق این مهم است و همکاری سازمان مسکن و شهرسازی همچنین نهاد های مرتبط به منظور جلوگیری از ایجاد مجدد بافتهای فرسوده در آینده امری ضروری است. وی با بیان اینکه در ماده های قانونی 32 تا 39 برنامه توسعه، وظایف هریک از دستگاه ها به منظور ارائه تسهیلات برای احیای بافت های فرسوده مشخص شده است، بیان کرد: بر این اساس شرح وظایف هر یک از دستگا ها توسط قانون گذار مشخص شده است که بر این اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر موظف اند حداقل 80 درصد از هزینه پروانه و تراکم پایه همچنین مازاد متناسب با تجمیع واحدها مسکونی کوچک و پراکنده کاهش دهند. این مسئول جذب افراد به سرمایه گذاری در بافت های فرسوده را یادآور شد و عنوان کرد: رسیدن به این مهم از اهداف تعریف شده به منظور احیای بهینه بافت های فرسوده است. صدر نژاد عنوان کرد: با همکاری و وحدت روی همچنین مساعدت مسئولان مشکل احیای بافتهای فرسوده در کرج رفع شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود