7 تیر 1391
شماره خبر: 8357

مجازات قاچاق مواد مخدر باید موثر وسنگين باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 مجازات قاچاق مواد مخدر باید موثر وسنگين باشد

سپیدار آنلاین: قائم مقام وزیر و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مجازات در امر قاچاق مواد مخدر باید موثر و سنگين باشد.
طاها طاهری در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مسئولان کشوری و استانی ذیربط برگزار شد، گفت: برای مبارزه با مواد مخدر باید همه عموم مردم و مسئولان بسیج شده و هر فردی در این راه خود را مسئول تر از بقیه بداند. وی افزود: با توجه به اینکه در استان البرز حدود پنج هزار پاک شده مواد مخدر وجود دارد، می توان از این جمعیت پاک شده در استان البرز برای کاهش مصرف کنندگان مواد مخدر استفاده کرد. این مسئول خاطرنشان کرد: 100 هزار نفر که محکوم به ترانزیت و تجارت مواد مخدر هستند هم اکنون در زندان به سر می برند و صد هزار نفر مابقی نیز در امر توزیع خرد در حال فعالیت اند که لازم است با این امر نیز به مبارزه بپردازیم. طاهری تاکید کرد: در دو سال و نیم گذشته شش هزار خودرو و چندین هزار موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه در این زمینه توقیف شده و همین آمار تکان دهنده به اضافه آمار معتادان کشور که متاسفانه روز به روز هم در حال افزایش هستند کافی است برای آنکه همگان در برابر این بلا و سیل عظیم بسیج شویم. وی افزود: 50 درصد متهمین در رده محکومین جدیدی هستند که برای اولین بار به این تجارت روی آورده اند و اقدامات موثر انجام گرفته در امر بازدارنگی چندان موثر نیست. این مسئول خاطرنشان کرد: باید مجازات موثر باشد و نباید به زندانی و اعدام این تعداد افراد اتکا کرد و باید به دنبال کارهای پژوهشی رفت تا بتوانیم به هدفمان که همان ریشه کنی این ماده افیونی است برسيم.
مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جهاد بزرگ مقدس است
طاهری اظهار داشت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جهاد بزرگ مقدس محسوب می شود که در این امر نیز باید با اتخاذ برنامه هایی همراه با پژوهش فرصتی به مسئولین استان دهیم تا بتوانیم با این امر به مبارزه جهادی بپردازیم. این مسئول خاطرنشان کرد: باید آگاه بود که مبارزه با مواد مخدر مبارزه با استکبار جهانی است که آرام و بی هیچ حرکتی نظاره گر نابودی جوانان دنیا شده و خود بر این امر دامن می زند. قائم مقام وزیر و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: در کل دنیا عدد سهم جمهوری اسلامی در کشف و مبارزه با مواد مخدر 92 درصد است و این به سبب پایبندی به ارزشها در نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است. گفتنی است در پایان مراسم انجمن معتادان گمنام البرزNA نیز به ارائه گزارش عملکرد خود در استان البرز پرداختند.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود