10 تیر 1391
شماره خبر: 8404

ضرورت آشنایی با الگوهاي صحيح رفتارهاي ترافيکي

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت آشنایی با الگوهاي صحيح رفتارهاي ترافيکي

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج بر ضرورت آشنایی افراد در گروه های سنی مختلف با الگوهای صحیح رفتاری تاکید کرد.
مهرداد فیروز بخت با بیان این مطلب افزود: فرهنگ درست ترافيک بايد از سنين پايين آغاز شود تا بیشترین تاثیر گذاری را بر اذهان داشته باشد. وی رعایت قوانین نظام مند و رفتارهاي صحيح ترافیکی را ضروری عنوان کرد و افزود: در صورتی الگو ها و مدل های ترافیکی در سطح جامعه معنادار و کارآمد می شود که قوانین و رعایت آن در زندگی افراد نهادينه شود. فیروزبخت، توسعه فرهنگ ترافيک را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج بر تحقق این مهم تاکید دارد، گفت: این امر نقش بسزایی در روان سازي ترافيک و توسعه حمل و نقل عمومي ایفا می کند. معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه، ناهنجارهاي ترافيکي باید از زندگی حذف شود، عنوان کرد: این مهم نیاز به انجام اقدامات گسترده اي به ویژه فرهنگسازي در حوزه ترافيک دارد.
لحاظ كردن مهندسی ترافیک در ساختارهای ترافیکی شهر
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با اشاره به خروجی های مثبت مهندسی ترافیک بیان کرد: در مهندسی ترافیک، راهها و تقاطع ها به منظور سهولت عبور و مرور یا مرمت احداث می شوند. فیروز بخت، در تعریف مهندسی ترافیک بیان کرد: مهندسی ترافیک شاخه ای از علم مهندسی است که با برنامه ریزی، طراحی، مدیریت و کنترل ترافیک در ارتباط بوده و در خصوص روابط بین وسائل نقلیه و شبکه ارتباطی به منظور رسیدن به تردد های راحت و کارآمد توام با ایمنی کافی مطالعه می کند. وی با تاکید به ارائه آموزش مقررات و موازین بین المللی ترافیک به تمامی طبقات جامعه عنوان کرد: این مهم نقش بسیار اساسی در اصلاح و کنترل ترافیک دارد. وی لازمه زندگی کردن در یک جامعه صنعتی و ماشینی ، آشنایی و آگاهی کامل مردم آن جامعه به فرهنگ زندگی درچنین جامعه ای دانست و بیان کرد: آموزش باید نخستین گام در مباحث ترافیکی باشد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود