29 تیر 1391
شماره خبر: 9135

ناحیه محوری زمینه ساز دسترسی آسان شهروندان به مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ناحیه محوری زمینه ساز دسترسی آسان شهروندان به مدیریت شهری است

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 7 شهرداری کرج گفت: تحقق کامل طرح ناحیه محوری می تواند الگویی علمی و مناسب برای دسترسی آسان شهروندان به مدیریت شهری باشد.
محمد جعفر جوادی ناحیه محوری را از راهکار های توسعه پایدار در کلانشهر کرج ذکر و بیان کرد: ناحیه محوری دارای ویژگی های متنوعی است که علمی بودن از بارزترین و شاخص ترین این ویژگی ها می باشد وی ادامه داد: بزرگترین ویژگی علمی آن انطباق با علم جدید مبتنی بر اعتماد به آگاهی مدیران پایین است که محصول آموزش های آکادمیک و توزیع و انتقال قدرت تصمیم گیری است. وی با بیان اینکه، طرح " ناحیه محوری " اهداف متعددی را دنبال می کند، اظهارداشت: کاهش تصدی گری و کم کردن مراجعه شهروندان به شهرداری های مناطق از جمله این اهداف است. این مسئول توجه به پاسخگویی مناسب به شهروندان در کوتاهترین زمان ممکن را از رسالت های مهم شهرداری ذکر کرد و با بیان اینکه، بیشترین آمار مراجعه به سازمان ها متعلق به شهرداری ها می باشد، عنوان کرد: مهمترین کارکرد اجرای طرح " ناحیه محوری" کاهش زمان پاسخگویی به مراجعین است. جوادی ادامه داد: در این طرح، مدیریت شهری به آسانی در دسترس شهروندان قرار می گیرد که به تبع آن نیز سرعت پاسخگویی مسئولان همچنین جذب مشارکت های مردمی افزایش می یابد و این موضوع را می توان از ویژگی های ارزشی اجرای طرح ناحیه محوری دانست. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج، با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در شهرداری، گفت: بهره وری از این امکانات در قالب اجرای طرح ناحیه محوری توسعه و گسترش این طرح را در پی دارد. جوادی تاکید کرد: افزایش حس تعلقات شهروندان به محله، تبدیل شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی خدماتی اجتماعی و فرهنگی، بهسازی و پاکسازی محلات، اجرای فعالیت های ترافیکی، کاستن از ترددهای فیزیکی در شهر، تقلیل آلودگی های روحی روانی شهروندان، کمک به بهبود محیط زیست شهری و ... از خصوصیات طرح ناحیه محوری است.
آرمان اصلي طرح ناحیه محوری تقسيم وظايف به واحدهاي كوچكتر است
مدیر منطقه 7 شهرداری کرج، تقسیم وظایف به واحد های کوچکتر را از آرمان های اصلی اجرای طرح ناحیه محوری ذکر و عنوان کرد: این مهم با مشاركت دادن مردم هر محله در حل و فصل مشكلات محله ای به طور مطلوبی محقق می شود. جوادی عنوان کرد: پیش بینی های کارشناسی مبنی بر نتایج اجرای طرح ناحیه محوری حاكي از آن است كه این طرح می تواند، رضايت شهروندان را در هر منطقه و ناحيه فراهم آورد ضمن آنکه طرح مديريت محله نيز مي تواند در توسعه شهري و بهينه سازي محيط زندگي و افزايش آگاهي شهروندان از امور محله و مشارکت بیشتر در تصمیم گامي مثبت و مؤثر بردارد. وی خاطر نشان کرد: ناحیه محوری به دنبال تمرکززدايي و سپردن امور محلي و کوچک به واحدهاي خرد است که در اين رويه به جاي ساختن دستگاه هاي عريض و طويل که با صرف وقت و هزينه بسيار همراه است از واحدهاي محلي کوچک با نظام مديريتي کارآمد تر و اختیارات موازی استفاده می شود. جوادی حساسیت اجرای طرح ناحیه محوری را یادآور شد و بیان کرد: اجرای این طرح نیاز به انجام اقدامات و مطالعات دقیق و کارشناسی بالادستی دارد تا بتواند پاسخگوی نیازهای مدیریت شهری امروز باشد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود