21 شهریور 1391
شماره خبر: 11455

انتخاب دو ناحیه در هر منطقه تا پایان مهرماه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انتخاب دو ناحیه در هر منطقه تا پایان مهرماه

سپیدار آنلاین: شهردار کرج تاکید کرد: شهرداری های مناطق 12 گانه در راستای اجرای طرح ناحیه محوری تا پایان مهرماه سال جاری دو ناحیه را برای انجام امور اداری شهروندان انتخاب و به شهرداری معرفی کنند.
سید علی آقازاده با تاکید بر تسریع انتخاب نواحی شهرداری های مناطق، اظهارداشت: فعالیت و عملکرد این نواحی منتخب باید بگونه ای باشد که جایگاه نواحی شهرداری در مناطق تا پایان سال جاری به طور کامل مشخص شود. وی با بیان اینکه، طرح ناحيه محوري متناسب با نياز شهروندان، طراحی و برنامه ریزی شده است، گفت: انجام امور گسترده اداری به صورت محلي‌ امکان ارتقاء سطح خدمات رسانی و پاسخگویی سریع به نیاز شهروندان را ممکن می سازد و این همان موضوع مهمی است که در طرح ناحیه محوری دنبال می شود. این مسئول تصریح کرد: از مباحث مهم دیگری که از اجرای این طرح حاصل می شود، امكان اصلاح برنامه‌ها و تطبيق آن با نيازهاي متعدد و به حق شهروندان همچنین افزایش زمينه هاي مشاركت مردم در برنامه‌ريزي‌های شهری است.
قوام برنامه های مدیریت شهری با حضور حداکثری مردم در برنامه ها
شهردار کرج در ادامه با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرج ناحیه محوری، اظهارداشت: اجراي اين طرح موجب افزايش حضور مردم در برنامه ها مي شود و در نهايت كار به نحوي پيش مي رود كه مردم در برنامه ريزي ها مشاركت بیشتری داشته باشند. آقازاده حضور مردم در برنامه ریزی های شهری را مهم دانست و گفت: تحقق این مهم به قوام برنامه‌ها كمك می کند و موجب اثربخشی هر چه بهتر این برنامه ها می شود. وی از شهرداري ها به عنوان نهاد هاي خدمات رسانی که شهروندان بيشترين مراجعات را به آنها دارند، یاد کرد و افزود: یکی از وظايف و اولویت های مهم شهرداري ها تلاش براي اعتمادسازي بين مردم است که رسيدن به اين هدف نیاز به ارائه خدمات مطلوب، رفع نيازهاي روزمره و پاسخگويي سريع و شفاف در کمترين مدت زمان ممکن دارد.
اجراي طرح ناحيه محوري در راستاي افزايش راندمان خدمات رساني
آقازاده با بیان اینکه، انجام این امور به عنوان پيش نيازهاي اوليه زندگی شهروندی محسوب می شود، اظهارداشت: خدمات رسانی به شهروندان و رفع پیش نیازهای زندگی شهری موجب می شود، دستگاه خدمان رسان شهرداری ارتباط مستقيمی با مردم داشته باشد. شهردار کرج عنوان کرد: کثرت مراجعات به شهرداری ها علاوه بر ایجاد ازدحام در این مراکز به عنوان عاملی منفی باعث خلل و نابساماني در انجام وظيفه معاونت هاي مختلف شهرداری مي شود ضمن آنکه، این موضوع مسائل دیگری از جمله افزایش سفرهای درون شهری و به تبع آن افزایش حجم ترافیک شهر و اتلاف زمان شهروندان را در پی دارد. آقازاده گفت: طرح ناحیه محوری با هدف رفع مشکلات مطرح شده و افزایش راندمان خدمات رسانی به شهروندان و مراجعین به این دستگاه خدماتی، اجرایی می شود.
تحقق آرمانهای شهری با اجرای طرح ناحیه محوری
شهردار کرج از خروجی های مثبت اجرای طرح ناحیه محوری را، تحقق آرمان های شهری و رسیدن به ایده آل های مطلوب ذکر و عنوان کرد: تهیه و تدوین برنامه های کارآمد به منظور رسیدن به استانداردها و ایده آل های شهری از سیاست هایی است که به جد از سوی نهاد خدمات رسان شهرداری دنبال می شود. آقازاده تاکید کرد: اجراي روش هاي موفقيت آميزي که در نهایت منجر به افزایش سطح رضایتمندی شهوندان از خدمات شهرداری می شود، از اولویت هایی است که به طور ویژه مد نظر مسئولان و کارشناسان شهری قرار دارد. وی با اشاره به کارآمدی طرح ناحیه محوری، بیان کرد: مطالعات کارشناسی صورت گرفته و تجربيات موجود، نشان مي دهد که بهترين شيوه در اجراي امور شهر، تقسيم وظايف است که این مهم با اجرای برنامه های این طرح به نحو مطلوب لحاظ شده است. این مسئول عنوان کرد: تقسیم وظایف در امور شهری به شکلي که اجراي کار و وظايف محوله به صورت غيرمتمرکز توزيع، اما نظارت بالا بر آن به صورت متمرکز و دقيق مديريت شود از سیاست های طرح ناحیه محوری است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود