10 مرداد 1391
شماره خبر: 9625

ميهمان خوان كرمش شده ايم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ميهمان خوان كرمش شده ايم

سپیدار آنلاین: ماه رمضان آمد، باز میهمانش می شویم و آن خدای جاه، جلال، جمال و کمال، می خواند ما را، همچون تمامی ميهمانان خوان رحمت بی پایانش.
رمضان، ماه ضیافت الهی از راه رسید و بندگان خداوند آماده شدند تا در این ماه به ضمیر پاک خویش رجوع کرده و خود واقعی را باز شناسند. ماهی که خداوند درهای بهشت را به سوی بندگان خود گشوده و درهای جهنم را بسته، ماهی که ‌شیطان در بند فرشتگان قرار دارد تا انسان بتواند بازگشتی دوباره به اصل خلقت خویش نماید. خداوند این ماه را ماه ‌بندگان نامید تا گنهکاران در آن به ‌صفای باطن پرداخته و سلامت جسم و روح خود را بدست آورند. ماه رمضان فرصتی برای یادگیری صبر و شکیبایی و انسانیت است و ارزش ها و سنت های مشترکی ویژه ماه مبارک رمضان در استان البرز وجود دارد که وظیفه داریم آن ها را یادآوری کنیم . رمضان از راه رسید ، گوش کنیم تا ندای دعوت حق را بشنویم که بر بندگان منت نهاده تا آنان روح و روان خود را پاک و زلال کنند. در ماه رمضان عطش و گرسنگی، روزه‌دار را به یاد عطش و گرسنگی روز قیامت می‌اندازد و از کسالت و مفاسد سیری شکم که برخی آن را بزرگترین ریسمان محکم شیطان دانسته‌اند، می‌رهاند. روزه، ثروتمندان را که بواسطه وجود آسایش ورفاه‌ از حال فقرا بی‌خبر شده‌اند را از خواب بیدار نموده و حس نوع دوستی بشر را زنده می‌کند. روزه‌دار علاوه بر ترک جلسات غیبت، دروغ، ریا، نخوت، حسد، شهوت و کینه به تمرین صبر، عفت، امانتداری، حیا و در یک کلمه تقوا و پرهیزگاری می‌پردازد، بطوریکه روزه اراده را با گذراندن دوران سختی پرورش می‌دهد. روزه امانت الهی در دست بنده است که روزه دار سعی می‌کند آن را به خوبی نگهداری کند.
روزه صفت صبر را درانسان با تمرین تحمل گرسنگی و تشنگی و بردباری ایجاد می‌کند، صبری که پاداشش در نزد خدا است و برآن بسیار تاکید کرده است. رمضان با آمدنش شمیم بهشت را به ارمغان می آورد و روزه داران را در حریم خلوت دلدادگی شوری دوباره می بخشد. ح‍س‍‍ی ‌ع‍ج‍ی‍ب‌ ‌ام‍‍ا دی‍ر ‌آش‍ن‍‍ا دل‍م‌ ر‌ا در ق‍‍ه‍ق‍ر‌ا‌ی خ‍ود ف‍رو ب‍رده‌ ‌اس‍ت‌، ‌ای‍ن‍ج‍‍ا ب‍و‌ی ‌ع‍ش‍ق‌ 'س‍ف‍ر ب‍ه‌ ‌ا‌ع‍م‍‍اق‌ ص‍د‌اق‍ت، ر‌اس‍ت‍‍ی، درس‍ت‍‍ی، ی‍ک‌ رن‍گ‍‍ی و ن‍ی‍ک‍‍ی، ‌ای‍ن‍ج‍‍ا ‌ه‍م‍ه‌ در ‌اوج‌ ص‍د‌اق‍ت‌ ‌ه‍س‍ت‍ن‍د' م‍‍ی‌‌آی‍د، ب‍و‌ی ض‍ی‍‍اف‍ت‌ و س‍ف‍ره‌ ‌ه‍‍ا‌ی ‌ه‍م‍ی‍ش‍ه‌ ب‍‍از س‍ح‍ر‌ی و ‌اف‍ط‍ار‌ی. ن‍م‍‍ی‌د‌ان‍م‌ ‌ای‍ن‌ چ‍ه‌ ح‍س‍‍ی ‌اس‍ت‌ ک‍ه‌ ت‍ح‍م‍ل‌ گ‍رس‍ن‍گ‍‍ی و ت‍ش‍ن‍گ‍‍ی ر‌ا ‌آس‍‍ان‌ و ل‍ذت‌ ب‍خ‍ش‌ م‍‍ی ک‍ن‍د ف‍ق‍ط ‌ای‍ن‌ ر‌ا م‍‍ی د‌ان‍م‌ ک‍ه‌ دل‍م‌ در ‌ال‍ت‍‍ه‍‍اب‌ ‌آم‍دن‍ش‌ م‍‍ی ل‍رزد و ل‍ح‍ظه‌ دی‍د‌ار ب‍ر‌ای‍م‌ ل‍ذت‌ ب‍خ‍ش‌ ، روح‌ ‌اف‍ز‌ا و ‌ال‍ب‍ت‍ه‌ دش‍و‌ار ‌اس‍ت‌. در ح‍‍ال‌ و ‌ه‍و‌ا‌ی م‍‍اه‌ خ‍د‌ا در‌ه‍‍ا‌ی ‌آس‍م‍‍ان‌ ‌از ‌ه‍م‍ی‍ش‍ه‌ گ‍ش‍‍اده‌ ت‍رن‍د و ص‍د‌ای‍م‍‍ان‌ رس‍‍ات‍ر ‌از گ‍ذش‍ت‍ه‌ طن‍ی‍ن‌ ‌ان‍د‌از خ‍و‌ا‌ه‍د ب‍ود. ص‍د‌ا‌ی ‌اذ‌ان، دی‍گ‌ ‌ه‍‍ا‌ی ن‍ذر‌ی، س‍ف‍ره‌ ‌ه‍‍ا‌ی ‌اف‍ط‍ار‌ی، روزه‌ ‌ه‍‍ا‌ی ک‍ل‍ه‌ گ‍ن‍ج‍ش‍ک‍‍ی کودکان، رس‍ی‍دگ‍‍ی ب‍ه‌ ‌ای‍ت‍‍ام‌ و ن‍ی‍‍ازم‍ن‍د‌ان‌ و ب‍ی‍د‌ار ک‍ردن‌ دوس‍ت‍‍ان‌ و ‌ه‍م‍س‍‍ای‍گ‍‍ان‌ ب‍ر‌ا‌ی خ‍وردن‌ س‍ح‍ر‌ی ن‍م‍ون‍ه‌ ‌ا‌ی ‌از ‌ال‍ط‍اف‌ م‍‍اه‌ م‍ب‍‍ارک رم‍ض‍‍ان‌ ‌اس‍ت‌. رمضان فرصتي است که آماده باشیم و از ذخایر بیکران و بی انتهای آن بهره‌مند شویم. در این ماه شب‌های قدري را پيش رو داريم که خدا سرنوشت هرکس را دراین ایام رقم می‌زند، پس باید از این فرصتها نهايت بهره را ببريم.




منبع: پايگاه خبري مديريت شهري كرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود