18 مرداد 1391
شماره خبر: 10013

نظارت بر نمایندگان ظاهری و شعاری نخواهد بود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نظارت بر نمایندگان ظاهری و شعاری نخواهد بود

سپیدار آنلاین: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت جدی بر عملکرد نمایندگان خواست رهبری معظم انقلاب و مردم است و این کار را به صورت ظاهری و شعاری انجام نخواهیم داد.
عزیز اکبریان که از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت به عنوان عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان انتخاب شده، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر مسئولی نیازمند نظارت است و اگر نظارت دقیق بر عملکرد مسئولان وجود نداشته باشد، به طور قطع شاهد منحرف شدن مدیران از امور اصلی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: عدم نظارت بر عملکرد مسئولان و مدیران آسیب‌های شدیدی را در پی خواهد داشت و به همین دلیل در جوامع مردم‌سالار راهکارهای قانونی برای تحت نظر داشتن عملکرد مسئولان اجرا می‌شود. عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس نهم با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب درباره ضرورت نظارت جدی بر عملکرد مسئولان گفت: طی سال‌های اخیر معظم‌له بارها در دیدارهای خصوصی و عمومی این نکته را مورد تاکید قرار داده و همگان را از ضرورت انجام این مهم مطلع کردند. اکبریان ادامه داد: پس از رهنمودهای رهبری در مجلس هشتم تلاش برای ارائه و تصویب طرحی برای نظارت بر عملکرد نمایندگان انجام شد که جدیت و سرعت لازم را نداشت. این مسئول افزود: در همان زمان به همراه چند نماینده به عدم جدیت برای تحقق منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی اعتراض و انتقاد کرده و از هیچ اقدامی برای نهایی شدن طرح فوق فروگذاری نکردیم. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خوشبختانه این طرح در نهایت به تصویب رسید، امروز در مجلس نهم شاهد تحقق آن هستیم. وی تاکید کرد: نظارت بر رفتار نمایندگان خواست اصلی مردم و رهبری معظم انقلاب است و تلاش می‌کنیم این خواسته به حق به بهترین شکل عملیاتی شود. این مسئول که با رای نمایندگان به عنوان عضو هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس نهم انتخاب شده، گفت: با برگزاری جلسات این هیئت برنامه‌ریزی لازم را تدوین خواهیم کرد و در کمترین زمان اقدامات نظارتی را انجام می‌دهیم. اکبریان در پایان تاکید کرد: نظارت جدی بر عملکرد نمایندگان به عنوان یک طرح بسیار خوب و لازم در مجلس نهم اجرایی شده و به طور قطع اجازه نخواهیم داد که این نظارت به صورت شعاری و ظاهری باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود