28 مرداد 1391
شماره خبر: 10396

حضور پرشور مردم محمدشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حضور پرشور مردم محمدشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس

سپیدار آنلاین: مردم همیشه در صحنه شهر محمدشهر کرج بار دیگر با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه ای دیگر را رقم زدند.
ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس و روز اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین نامیده میشود و مردم مسلمان در سراسر جهان در این روز با حمایت از ملت فلسطین، از رژیم اشغالگر اسرائیل و حامیان اش اعلام انزجار و نفرت می کنند. به همین مناسبت دهها هزار نفر ازمردم همیشه در صحنه محمدشهر نیز از همان ساعات اولیه شروع راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس از مقابل مسجد صاحبالزمان این شهر به سمت بلوار شهدای مصلای امام حسن مجتبی(ع) شهر محمدشهر حرکت کردند تا بار دیگر فریاد آزادی ملت فلسطین و نیز تمام مسلمین و مظلومان جهان را سر دهند.
روز قدس روز اسلام است
در حاشیه راهپیمایی روز قدس در محمدشهر امام جمعه این شهر در رابطه با ضرورت زنده نگاه داشتن روز قدس در نزد مسلمین جهان اظهار داشت: از آنجایی که چندین دهه از مبارزه مردم فلسطین و برخی از کشورها با اسرائیل غاصب میگذشت و این مبارزه همچنان هم ادامه دارد،حضرت امام خمینی(ره)با اعلام این مطلب که « روز قدس روز اسلام است » خواستند به همه جهان اسلان این پیام را بدهند که که قدس متعلق به همه است و مسئله قدس فقط به مردم فلسطین مربوط نمی شود. حجت الاسلام علی الهی ادامه داد: در واقع برای اینکه قدس از چنگال صهیونیست ها خارج شود باید امت اسلامی بسیج شود و با مردم فلسطین همراهی کنند و فریادی واحدی بشوند بر علیه این رژیم جعلی و غاصب.
روز قدس میراث فراموش نشدنی امام(ره) است
الهی در ادامه سخنانش افزود: از آنجایی که بانی این امر یعنی روزقدس امام خمینی(ره) بوده اند، مردم ایران نیز به عنوان میراث دار حضرت امام، باید این میراث و یادگار ارزنده را پاس بدارند که خوشبختانه این امر هرساله از سوی ملت شریف ایران در روز مقدس قدس به منصه ظهور گذاشته می شود و به قطع میتوان گفت روز قدس میراث فراموش نشدنی امام خمینی(ره) نه تنها در ایران بلکه در کل جهان است. وی گفت: قطعاً این راهپیمای ها در راستای این هدف است که تمام جهان اسلام در یک روز مشترک، برعلیه دشمن مشترکی همچون رژیم غاصب و جعلی اسراییل فریاد مرگ برآورند تا انشاءالله روزی هم برسد که شاهد مرگ و نابودی این رژیم اشغالگر باشیم.
روز قدس فرصتی برای یکپارچگی ملت های مسلمان
عضو شورای اسلامی محمدشهر و نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها نیز که در مراسم مذکور یافته بود در همین رابطه به خبرنگار مهرگفت: اهمیت روز قدس امسال از چند از جهت حساس و مضاعف تر بود، اول اینکه با توجه به بحث بیداریهای اسلامی می طلبید که در چنین روزی تمام مسلمان جهان بار دیگر یکپارچکی خود را به جهانیان ثابت کنند.
حجت الاسلام ابوطالب ندرلی در ادامه افزود: خوشبختانه ایام مقدسی همچون روز قدس این فرصت را برای امت مسلمان فراهم کرده اند که یک نوع وحدت اسلامی بر علیه استکبار جهانی بوجود آورند و همچنین باید به این نکته نیز توجه شود کرد که در واقع روزها و مراسم هایی همچون روز قدس بوده اند که باعث بوجود آمدن بیداری اسلامی در منطقه شده اند.
این مسئول با تقدیر از حضور پر شور مردم محمدشهر در راهپیمایی روز قدس افزود: با توجه به اینکه امسال در مسیر راهپیمایی تغییر ایجاد شده بود و بعضاً مردم اطلاعی از این موضوع نداشتند اما شاهد حضور پرشور مردم شریف محمدشهر در راهپیمایی روز قدس هستیم.
روز قدس، روز وحدت مسلمانان و آزادیخواهان
شهردار محمدشهر نیز که همگام با مردم شهر محمدشهر در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم محمدشهر در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس روز وحدت بین تمامی ملت های مسلمان جهان است و در واقع امت های مسلمان جهان در این روز دست به دست هم از دین مبین اسلام دفاع می کنند. قباد نعمتی افزود: امروز شاهد آن هستیم که مردم سراسر جهان نیز همراه با مردم شهید پرور ایران اسلامی یک صدا بر علیه استکبار جهانی و به خصوص اسراییل اشغالگر اعتراض می کنند و تا رسیدن به این هدف که همانا براندازی استکبار جهانی است مقاومت نیز می کنند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود