15 شهریور 1391
شماره خبر: 11151

24 درصد تعهدات شغلی در کرج محقق شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

24 درصد تعهدات شغلی در کرج محقق شد

سپیدار آنلاین: فرماندار کرج از تحقق 24 درصدی سهم تعهدات شغلی در این شهرستان خبر داد.
مهدی ایران نژاد با بیان این مطلب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته 121 هزار فرصت شغلی در استان البرز ایجاد شده است که از این میزان تعهد شهرستان کرج برای اشتغالزایی 39 هزار و 300 مورد بوده که 9 هزار و 339 مورد از آن اشتغالزایی شده است. وی افزود: بر این اساس نرخ بیکاری استان بر اساس سرشماری فصلی در بهار سال 90، 7/20درصد بوده که در بهار سال 91 به 9/16 درصد رسیده است.
35 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت شده است
مهدی ایران نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت 35 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی توسط بانکهای کرج، افزود: در بخش مشاغل خانگی از 30 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار 10 میلیارد تومان آن پرداخت شده است. وی خاطر نشان کرد: در زمینه پرداخت اعتبارهای مشاغل خانگی نیز بانک سپه با پرداخت 90درصد اعتبارات خود بیشترین سهم را در این راستا داشته است. ایران نژاد یادآور شد: با توجه به اهمیت اشتغالزایی در شهرستان کرج فرصت یک ماه به دستگاه های اجرایی برای اتمام بسیاری از طرح های خود در این زمینه با هدف ارزیابی عملکرد شش ماه اول سال جاری دستگاه های اجرایی داده می شود. وی اضافه کرد: بر این اساس توجه به نیازهای اقتصادی مردم باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.
عملکرد سه بانک شهرستان در اعطای وام های اشتغالزا قابل تقدیر است
فرماندار کرج همچنین در این جلسه از عملکرد سه بانک؛ سپه، ملی و ملت در اعطای وام های مشاغل خانگی تقدیر کرد و گفت: بر اساس جدول ارزیابی عملکرد بانکها در اعطای وام های مشاغل خانگی سه بانک مذکور رتبه برتر و سه بانک؛ صادرات، کشاورزی و پست بانک در این حوزه عملکردی ضعیف داشته اند. وی افزود: در این راستا مقرر گردید در فرصتی یک ماهه نسبت به جذب باقیمانده اعتبارات از محل وام های مشاغل خانگی اقدام شده و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند. فرماندار کرج در پایان سخنان خود تصریح کرد: به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در رابطه با نحوه اعطای وام های مشاغل خانگی کمیته ای به منظور آسیب شناسی این موضوع تشکیل شود تا با ارزیابی عملکرد بانکها معضلات مردم در رابطه با دریافت این وام ها شناسایی شود. گفتنی است در پایان این جلسه از عملکرد مطلوب سازمان پایانه ها که به 100 در 100 تعهدات اشتغالزایی خود عمل کرده است، تقدیر شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود