16 دی 1392
شماره خبر: 113248

سند توسعه کرج را باور کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سند توسعه کرج  را باور کنیم


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساختن کرج باید، کرج و سند توسعه آن را باور کنیم و به آن اعتقاد داشته باشیم.
محمد جواد کولیوند، در نشست مشترک معاون وزیر کشور در امور عمرانی و توسعه شهری با اشاره به تصمیماتی که مدیران ارشد کشوری برای تهران در نظر دارند، عنوان کرد: تغییرات اساسی در تهران به قدری آرام آرام شکل گرفت تا به جایی رسیدیم که امروز تصمیم هایی برای انتقال پایتخت از این کلانشهر گرفته شده است و عده ای بر این باور هستند که تنها پایتخت دیپلماسی و یا اداری و یا مجموعه اقتصادی را باید انتقال داد. کولیوند گفت: کرج نیز آرام آرام به سمت مسیری که امروز پایتخت حرکت می کند، گام بر می دارد و به نظر می رسد آنچه می تواند و قادر است، سرعت این تغییرات را کند و متوقف کند، این است که کرج را باور کنیم و این باور باید در ساختار کلی شهر و از سوی شورا و مجلس و شهرداری و ... شکل گیرد. وی افزود: در کرج باید برای 50 تا 100 سال آینده برنامه ریزی کنیم. کولیوند اظهارداشت: در کرج مسکن وار حرکت کردیم و این حرکت نیز استراتژیک نبود.
مشکلات استان البرز در هفت محور به رئیس جمهور عنوان شد
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه موضوع مطرح کردن مشکلات استان البرز به رئیس جمهور را یادآور شد و با بیان اینکه، این مشکلات در هفت محور به رئیس جمهور اعلام شد، گفت: نگاه رئیس جمهوری به استان البرز تمام شمول است. کولیوند گفت: رئیس جمهور در خصوص جایگاه البرز، بیان کرد که البرز برای ایران مهم است و باید امروز آن را دریابیم. وی با بیان اینکه، توسعه باید در مجموعه شهرستان ایجاد شود، افزود: توسعه در مسیرهای متعددی شکل می گیرد و درآمد ها، اعتبارات و بسیاری از مولفه های دیگر در رخ دادن توسعه نقش دارد. این نمایده با بیان اینکه، سه درصد راه های کشور و 20 درصد از تردد های کل کشور از طریق این استان انجام می شود، گفت: ساماندهی مسائل مربوط به این مهم نیازمند نگاه ویژه و خاص است و مسئولان ارشد کشور باید به آن دقت ویژه ای داشته باشند.
گره های بحران باز شود
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ رشد جمعیت و پیک مسافر از ورودی مترو، در کرج یادآورشد: با توجه به اینکه، بیش از چهار هزار مسافر روزانه تنها از طریق مترو تردد می کنند باید به این موضوع اندیشید در صورت ایجاد احتمالی بحران در خطوط مترو مسافران را باید با چه وسیله جایگزینی جابجا کرد. کولویند با بیان اینکه، در کرج مشکلات زیرساختی داریم افزود: گره های زیرساختی با تدبیر و جذب منابع دولتی باز خواهد شد.
اهمیت استفاده از تکنولوژی های روز
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اهمیت استفاده از تکنولوژی های روز را بسیار مهم دانست و بر ارتقاء سطح بهره گیری از این تکنولوژی ها در زمینه های متعدد تاکید کرد. کولیوند خاطرنشان کرد: برای پیشرفت نباید هراس داشت و برای اینکه در بخش های مختلف با تکنولوژی همراه شد، باید از ورود تجهیزات و هزینه آن هراس نداشت.
اساس کار سرمایه اعتماد است
نماینده

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود