16 دی 1392
شماره خبر: 113262

شور خدمت در مسئولان البرز مشهود بود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شور خدمت در مسئولان البرز مشهود بود


معاون وزیر کشور در امور عمرانی و توسعه شهر و روستا، گفت: شور خدمت به مردم در چهره خدمت گذاران شهر کرج و استان البرز مشهود بود.
هوشنگ خندان دل، که با حضور در استان البرز و شهر کرج به وارسی و رصد طرح های عمرانی و تبادل نظر با مسئولان این استان و شهرستان رفت، این جمله را شب گذشته در جلسه پایانی خود با مسئولان شهرداری کرج عنوان کرد. خندان دل کسب موفقیت در نتیجه را متاخر بر نیت مسئولان ارزیابی کرد و اذعان داشت: نیت اگر خدمت باشد، تمامی اقدامات حول این محور دور می زند و نتیجه نیز به طور طبیعی نتیجه ای مطلوب خواهد بود. وی در این جلسه که اعضای شورای شهر، شهردار، معاونین و مسئولان مختلف سازمان های این دستگاه خدمات رسان به ارائه درخواست ها و نظرات شان در خصوص مشکلات و نیازهای واحد مربوطه پرداختند، به جایگاه شهرداری ها در تحقق اهداف توسعه و سهم شهرنشینی در این حوزه پرداخت. معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به حضور حداکثری جمعیت کشور در شهرها، اضافه کرد: جمعیت شهرها پیوسته رو به افزایش است از همین رو حساسیت فعالیت شهرداری ها به عنوان دستگاه هایی که در ارتباط مستقیم و پیوسته با مردم هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خندان دل ادامه داد: اغماض و تاخیر در اجرای برنامه ها و وظایف این دستگاه به هیچ روی قابل گذشت نیست چرا که امروزه بخش پررنگی از میزان رضایت مندی شهروندان را عملکرد شهرداری ها رقم می زند.
مشکلات شهرداری ها در صدر نظام تصمیم گیری واقع شود
این مسئول با بیان اینکه بر اساس همین جایگاه، باید مشکلات شهرداری ها در صدر نظام تصمیم گیری واقع شود، بر نگرش واقع بینانه به مشکلات و تعیین راه حل های مناسب و واقعی برای این بخش تاکید کرد. وی شهرداری را موظف به حرکت به سمت سند چشم انداز و برنامه های توسعه ای کشور دانست و خاطرنشان کرد: این نکته در قانون اساسی نیز پیش بینی شده و فعالیت های این دستگاه باید منطبق با اسناد ملی فرادست صورت پذیرد. خندان دل بر وجود مشکلات متعدد در این حوزه اذعان داشت و اضافه کرد: باید حساسیت ها و اهدافی که در برنامه های بلند مدت تعیین می شود، در برنامه های کوتاه مدت و میان مدت نیز این دغدغه ها مد نظر قرار گیرد.
حمل و نقل ریلی و بازیافت، مهم ترین رویکردها
این مسئول بر اهمیت حمل و نقل ریلی به طور جدی تاکید کرد و از پیگیری ویژه شخص رئیس جمهور و مسئولان کشور در خصوص راه اندازی خطوط ریلی در تمامی شهرها و رفع مشکلات موجود این حوزه بخصوص در کلانشهرها خبر داد.
پیوست زیست محیطی به طرح ها افزوده شود
وی یادآور شد: چرخه صحیح تولید زباله و بازیافت در کلانشهر کرج باید به شدت مورد توجه و اقدامات عاجل مسئولان شهرداری کرج قرار گیرد. خندان دل گفت: دفن صحیح زباله از منظر بنده و امنیت بهداشتی و سلامت شهروندان امروز و آینده از اهمیت فراوانی برخوردار است که نباید مخاطرات و آسیب های ناشی از شیوه نادرست پرداختن به آن را نادیده گرفت. این مسئول بیان داشت: بر این اساس، علاوه بر در نظر گرفتن پیوست های فرهنگی برای طرح های عمرانی و دیگر طرح های شهری، باید پیوست های زیست محیطی و ترافیکی در آن لحاظ شود.
معضل تمرکز نیروی انسانی در شهرداری ها
معاون وزیر کشور در امور عمرانی توضیح داد: یکی از مشکلاتی که شهرداری ها با آن دست به گریبان بوده و سبب کندی کار این دستگاه خدمات رسان را فراهم آورده، تجمع و تمرکز نیروی انسانی است. وی خاطرنشان کرد: این مشکل علاوه بر اعمال هزینه های سنگین بر دوش مجموعه، سبب می شود نیروها بر کیفیت مطلوب کار یکدیگر تاثیر منفی بگذارند. به همین جهت مدیران باید به شدت روی مسئله بهینه سازی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود