23 دی 1392
شماره خبر: 113729

بازدید تاریخی استاندار البرز از تپه ازبکی تا حضور در بزرگترین دامداری کشور در نظرآباد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بازدید تاریخی استاندار البرز از تپه ازبکی تا حضور در بزرگترین دامداری کشور در نظرآباد


استاندار البرز با سفر به نظرآباد ضمن بازدید از مصلی، تپه تاریخی ازبکی و یکی از دامداری های نظرآباد، دو بخش بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) را افتتاح کرد و در جلسه شورای نیز حضور یافت.
سیدطاهر طاهری به همراه مجید سریزدی معاون هماهنگی امور عمرانی و هیئت همراه سفری یک روزِ به شهرستان نظرآباد داشت. این سفر کاری ابعاد مختلفی داشت از فرهنگی و تاریخی تا صنعت و پزشکی از مسکن و راه تا دامپروری. بعد فرهنگی سفر استاندار البرز در شهر نظرآباد به بازدید از مصلی این شهرستان اختصاص داشت. وی در بدو امر با حضور درگلزار شهدای گمنام این خطه شهید پرور در جریان روند ساخت مصلی نظرآباد قرار گرفت.
افتتاح مرکز رادیولوژی و دندانپزشکی
حضور استاندار البرز و هئیت همراه در مرکز درمانی « امام حسن مجتبی(عج)» محور دیگری از این سفر بود. وی در این مرکز دو بخش « دندانپزشکی» و « رادیولوژی» نظرآباد را افتتاح کرد.
دامداری با تولید روزانه بیش از هزار تن شیر
سیدطاهر طاهری با همراهی معاون عمرانی خود این بار پا به یکی از بزرگترین مراکز دامپروری در این شهرستان گذاشت و در جریان روند فعالیت های این دامداری و تولیدات روزانه آن قرار گرفت.
این دامداری یکی از بزرگترین دامداری های شهرستان نظرآباد است که با 12 هزار رأس روزانه بخش قابل توجهی از محصولات شیر کشور را تأمین می کند.
بازدید تاریخی استاندار البرز از محوطه باستانی ازبکی
استاندار البرز در ادامه بازدیدی از تپه تاریخی ازبکی در شهرستان نظرآباد داشت. محوطه باستانی ازبکی یکی از محوطه‌های باستانی ارزشمند تاریخی فلات ایران واقع در شهرستان نظرآباد از شهرستان‌های استان البرز می‌باشد. ازبکی محوطه باستانی گسترده‌ای است که از یک تپه بلند مرکزی (تپه الف) به ارتفاع ۲۶ متر از سطح زمین‌های اطراف و تعدادی تپه کوتاه تشکیل شده است که ارتفاع بلندترین آن‌ها از چند متر تجاوز نمی‌کند. برای این محوطه باستانی می‌توان وسعتی برابر صد هکتار به ابعاد یک کیلومتر در یک کیلومتر در نظر گرفت. بخش‌هایی از این محوطه باستانی نه هزار ساله را کارشناسان مرکز باستان شناسی ایران در سال ۱۳۴۸خورشیدی مورد شناسایی قرار داده و در سال۱۳۵۲ به شماره ۹۵۵در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
حضور استاندار البرز در یک واحد مسکن مهر نظرآباد
استاندار البرز در ادامه باحضور در یکی از واحدهای مسکن مهر 2 هزار و 880 واحدی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود