28 فروردین 1393
شماره خبر: 119950

جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، تنها با نظارت مستمر محقق می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، تنها با نظارت مستمر محقق می‌شود


فرماندار ساوجبلاغ در گار گروه پیشگیری ومقابله با ساخت و ساز غیر مجاز که با حضور بخشداران، ادارات خدمات رسان و شهرداریها برگزار شده بود برضرورت استفاده از تمام توان برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجازدر اراضی کشاورزی تاکید کرد.
ابوالقاسم پالیز گیر با بیان این که جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تنها با نظارت مستمر دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود ، تاکید کرد :دستگاه ها باید با نظارت مستقیم و دقیق خود و اتخاذ تصمیمات مفید و اساسی در راستای این مهم تمام تلاش و اهتمام خود را به کار گیرند وی گفت:محور اصلی این جلسه بررسی نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز است و باید مدیران خدمات رسان جدیت بیشتری را از خود نشان بدهند و در هر جلسه به ارائه گزارش بپردازند. پالیز گیر گفت : بحران کمبود آب در ساوجبلاغ جدی است هرسال 70 سانتی متر کاهش سفره های زیر زمینی بلایی است که ساخت و ساز ها های غیر مجاز بر سر کشاورزی و باغات ما آورده است. وی ادامه داد: بر اساس آمار امور آب، ساوجبلاغ 8000 چاه غیر مجاز دارد و ماباید امسال 1000 چاه را مسدود کنیم رییس شورای تامین شهرستان افزود: شهرستان ساوجبلاغ از نظر جغرافیایی و بهره‌مندی از آب و هوای مناسب در سال‌های اخیر مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته و شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان بودیم. وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات قانونی انجام شده تا حد زیادی جلوی افراد سودجو گرفته شده است، اما مسئولان مربوطه به ویژه بخشداران وظیفه سنگینی در این حوزه دارند و باید از تمام توان خود برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز استفاده کنند. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ افزود: یکی از مهمترین مناطقی که افراد سودجو در آنجا به ساخت و ساز می‌پردازند، اراضی کشاورزی،‌ باغی و محیط‌های روستایی است. پالیز گیر افزود: به همین دلیل بخشداران و دهیاران باید مراقب بوده و نظارت‌های خود را افزایش دهند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی با ساخت و سازهای غیر مجاز در همان ابتدای کار برخورد کنند.
دیوارکشی‌های خارج از بافت‌های روستاها غیر قانونی است
وی با اشاره به سرکشی‌های خود از برخی روستاهای ساوجبلاغ اظهار داشت: در آخرین بازدیدها مشاهده شده که برخی خارج از بافت روستایی اقدام به دیوارکشی کرده‌اند که این امر غیر قانونی است. فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد: مسئولیت برخورد با این امر بر عهده بخشداران است و آنها باید با به کارگیری تیم‌های نظارتی هر چه سریعتر با این دیوارکشی‌ها که خارج از بافت‌های روستایی انجام شده به شدت برخورد و اقدام به تخریب آنها کنند. فرماندارساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچگونه تغییر کاربری نباید در اراضی کشاورزی و باغی انجام شود، گفت: در حال مطالعاتی در این زمینه هستیم تا به زودی با شناسایی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود