12 خرداد 1393
شماره خبر: 123100

طرح ضربتی جمع آوری متکدیان، تکدی گران کرج رخت بر می بندند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

طرح ضربتی جمع آوری متکدیان، تکدی گران کرج رخت بر می بندند


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از اجرای فاز نخست طرح ضربتی جمع آوری متکدیان کرج خبر داد.
در طرح ضربتی با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری البرز، معاونت سیاسی فرمانداری شهرستان کرج، ناجا و شهرداری فاز نخست جمع آوری متکدیان شهر کرج با جمع تعدادی اتباع بیگانه از کشورهای پاکستان و افغانستان در قالب تشکیل « چهارمین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان» آغاز شد. حمیدرضاعسگری مورودی در حاشیه اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز از نحوه اجرای این طرح و برنامه های اداره کل امور اجتماعی استانداری در تدوام این طرح گفت: جمع آوری متکدیان یکی از معضلات استان به شمار می رود و در این راستا این اداره کل بر اساس وظایف فرا رو در نهاد حاکمیتی این مهم را در دستور کار ویژه قرار داده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه اغلب، تکدی گری پوششی برای انجام سایر فعالیت های باندی گروه های تکدی گری است، تصریح کرد: بسیاری از متکدیان دراین پوشش به امور دیگری نظیر توزیع مواد مخدر و... می پردازند که این امر نیز خود آثار اجتماعی دامنه داری را در سطح جامعه به دنبال دارد.
معدوم سازی باندهای شبکه ای تکدی گری در دستور کار است
عسگری مورودی با تأکید براینکه باندهای شبکیه ای متکدیان در اجرای این طرح ضربتی متلاشی می شود، افزود: پدیده زشت تکدی گری باید از چهره این شهر رخت بربندد؛ و استانداری البرز در جایگاه نهاد حاکمیتی با مشارکت و همراهی سایر دستگاه های عضو ستاد هماهنگی های لازم را به عمل خواهد آورد. وی افزود: در بدو امر نسبت به شناسایی مکان و استقرار متکدیان اقدام و پس از آن طرح ظربتی انجام می شود.
تکدی گران ناقلان انواع ویروس و بیماری ها
عسگری مورودی در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف در جمع آوری متکدیان که اغلب از اتباع خارجه به شمار می روند؛ مسئله فقدان بهداشت فردی این گروه ها است و از آنجا که این افراد بعضاً از کشورهای همسایه وارد می شوند و در مکان های نامناسب زندگی می کنند؛ بهداشت آنها مورد توجه قرار نمی گیرد و همین امر نیز موجب می شود تا انواع ویروس و بیماری ها با خود در سطح شهر انتشار دهند.
البرز نیازمند ارودگاه مراقبتی متکدیان
وی در بخش دیگری فقدان مکان ثابت جهت نگهداری متکدیان جمع آوری شده را یکی از خلاء ها و موانع موجود دانست و افزود: در حال حاضر مکان ثابتی در استان وجود ندارد و این افراد باید به نقاطی خارج از استان منتقل شوند بنابراین استقرار اردوگاهی جهت نگهداری این گروه ها تا زمان بازگشت به موطن اصلی یکی از مهمترین اولویت ها است که در دست پیگیری است.
رسانه ها مردم را آگاه سازند
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در ادامه رسانه ها را مهمترین یاور مسئولان در اجرای این طرح بزرگ اجتماعی در سطح شهر دانست و گفت: رسانه های گروهی به صورت ویژه باید در این زمینه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود