26 خرداد 1393
شماره خبر: 124070

نخستین گام نماینده دولت تدبیر و امید البرز با گفتگوی دولت و بخش خصوصی کلید خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نخستین گام نماینده دولت تدبیر و امید البرز با گفتگوی دولت و بخش خصوصی کلید خورد


استاندار البرز نخستین جلسه رسمی کاری خود را با حضور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آغاز کرد.
سیدحمیدطهایی صبح دوشنبه در جلسه شورای گفتگوی "دولت و بخش خصوصی" که در اتاق بازرگانی با حضور مدیران و صنعتگران برگزار شد؛ ضمن صرف صبحانه کاری، تشکیل شورای گفتگو و مذاکرات فی مابین را راهگشا در ترسیم چشم انداز بخش اقتصادی و تولیدی دانست واظهار داشت: نقش اتاق بازرگانی باید در کشور باید بیشتر باشد و اگر مسائل و مشکلاتی در زمینه تولید داخلی وجود دارد به همت بخش خصوصی و دولتی برطرف می بایست رفع گردد.
"اتاق بازرگانی" پارلمان بخش خصوصی و هدایتگر واحدهای تولیدی
وی در ادامه با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی است، نقش این مرکز را در هدایت تولید داخلی کشور موثر دانست و افزود: اتاق بازرگانی تشکلی است که همه گروه های تولیدی کشور را هدایت و سازماندهی می کند.
اتاق بازرگانی بازوی خودکفایی داخلی کشور
نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: بنابراین متولیان اتاق بازرگانی باید این نگاه را داشته و در اعلام نظرها و برنامه ها به عنوان بازویی توانمند در خودکفایی داخلی کشور نقش آفرین باشند. طهایی در ابعاد کلان و ملی، چشم انداز و روند تسهیلات بانکی در کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی را می توان در داخل حل کرد و تنها تحریم ها را مسبب رکود داخلی ندانست، گفت: در ارزیابی مشکلات بخش تولید، بالاترین رتبه را دریافت تسهیلات بانکی داشته است و این خود حاکی از خلاء های موجود در این حوزه می باشد، از سوی دیگر مسئله تحریم ها نیز توسط کشورهای خارجی در رتبه پنج و ششم قرار دارد، بنابراین برای بخشی از مشکلات در چرخه و فرایند داخلی باید برنامه ریزی و تدبیر کرد. وی در ادامه افزود: انتظارها بر آن است که اتاق بازرگانی به عنوان یک مرجع تصمیم گیری پیشنهادات خود و در صورت نیاز تغییر و اصلاحات در آیین نامه های موجود را جهت طرح و رسیدگی در این جلسات ارائه دهد. طهایی همچنین بهره گیری از تجارب و نظرات کارشناسی شده را در این زمینه مثمر ثمر خواند و گفت: در شرایط کنونی رکود، تورم و...هر اقدامی که چراغ کارخانه وخط تولیدی را روشن نگه دارد گام بلندی در مسیر خودکفایی داخلی است.
ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی برابر با حذف بازار کالاهای چینی است
وی ارتقاء کیفیت کالاهای داخلی را نیز موجب جایگزین شدن کالاهای بی کیفیت چینی در بازار دانست و افزود: اگر تولید کنندگان متعهد کالاهای تولیدی در کشور را بر اساس توان داخلی تولید کنند می توان بازار کالاهای بی کیفیت چینی را نیز برچید. طهایی همچنین بر ضرورت بهره گیری از تجارب صنعتگران باتجربه در کنار مهندسان جوان و واقف بر علوم روز تأکید کرد و گفت: حضور این دو طیف در کنار یکدیگر تکمیل کننده چرخه تولید داخلی با کیفیت و مبتنی بر علوم روز خواهد بود. همراهی و همکاری یکایک صاحبنظران، صنعتگران و نخبگان در آبادانی استان از دیگر محورهای وی به شمار می رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود