27 فروردین 1391
شماره خبر: 6314

بی‌کیفیتی برخی محصولات موجب گرایش به کالاهای خارجی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بی‌کیفیتی برخی محصولات موجب گرایش به کالاهای خارجی است

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: بی کیفیتی محصولات موجب نارضایتی و گرایش به تولیدات خارجی است؛ و با برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه می توان این مشکل را رفع کرد.
حسین طوسی درباره ریشه فرهنگی گرایش به محصولات خارجی اظهارداشت: زمانی که کالاهای داخلی نیاز مصرف کننده را تامین نکند و از کیفیت لازم نیز برخوردار نباشد زمینه تمایل به مصرف محصولات خارجی را فراهم می کند. وی افزود: برای ایجاد این رقابت باید استانداردسازی های لازم در تولید محصولات بکار رود. طوسی گفت: طبق تصویب سازمان ملی استاندارد و تولیدات با استاندارد اجباری برای تمام کالاها بخشی از این معضل را برطرف خواهد کرد. وی عنوان کرد: با همکاری این سازمان اتاق بازرگانی البرز به عنوان پلی در بخش خصوصی ارتباط بین تولید کنندگان و ایجاد فرهنگ تولید استاندارد را فراهم خواهد کرد.
ارتباط زنجیره صنعت و دانشگاه
رئیس اتاق البرز در بخش دیگری به لزوم ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: یکی از الزامات برای ارتقاء کیفیت محصولات، سرمایه گذاری آموزشی –پژوهشی –تحقیقی است.
طوسی با اشاره به استقرار دانشگاه های متعدد در سطح استان و ورود صنعت به این حوزه افزود: اتاق بازرگانی البرز از سال گذشته ارتباط خود را با کلیه دانشگاه های استان البرز برقرار کرده است و لزوم ورود صنعت به دانشگاه ها را برای روسای کلیه مراکز آموزش عالی استان تبیین نموده است. وی ادامه داد: آموزش و پژوهش به ارتقاء دانش فنی کمک شایانی خواهد داشت و به ارتقاء استاندارد سازی محصولات منتهی خواهد شد.
نقش رسانه های ملی در سال تولید ملی
رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش پایانی این گفتگو اظهار داشت: تشویق به مصرف تولیدات ایرانی از طریق رسانه ملی موجب تشویق تولید کننده و ارتقاء کیفیت محصولات خواهد شد.
وی در پایان افزود: صدا و سیما باید در سال تولید ملی برای تشویق به مصرف محصولات ایرانی پیش قدم شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود