4 مرداد 1393
شماره خبر: 126471

تامین اعتبار و اعتماد اصول اساسی جذب بخش خصوصی به سرمایه گذاری

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تامین اعتبار و اعتماد اصول اساسی جذب بخش خصوصی به سرمایه گذاری


نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی، اصول مهم جلب سرمایه گذار را تضمین و تامین اعتبار و اعتماد برشمرد و از فقدان این دو اصل طی سال های گذشته در استان البرز به عنوان یک ضعف یاد کرد که نیازمند بازنگری و اصلاح است.
محمدجواد کولیوند حضور بخش خصوصی را راه میانبر بخش دولتی برای خروج از بحران های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه ها عنوان کرد و اظهار داشت: تنها با تشویق پیوسته سرمایه گذاران نمی توان مقدمات و امکان حضور این افراد را در استان فراهم کرد. کولیوند بیان داشت: اعتماد بخش بسیار مهمی از سرمایه گذاری است که باید توسط دولت برای صاحبان سرمایه و ورود بخش خصوصی ایجاد شود. این همان اصلی است که تاکنون در کرج جا نیفتاده و اعتماد لازم میان سرمایه داران و بخش دولتی ایجاد نشده است. نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا تامین اعتبار را به معنای تامین پول و اعتبارات مادی ندانست. وی تاکید کرد: روانسازی امور و تسهیل در صدور مجوزها نیازی بسیار جدی است که باید توسط دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و بتواند این اشخاص را متمایل به شریک کردن سرمایه شان در فعالیت های اقتصادی استان نماید.
وی تحمیل هر روزه قوانین جدید و دست و پاگیر برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت های سرمایه گذاری را یک آسیب جدی در این بخش ارزیابی کرد و ادامه داد: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های اقتصادی کشور می تواند مسیر تازه ای را در برخی فعالیت های داخلی گشوده و تحولی جدی در این زمینه ایجاد کنند. کولیوند راه حل اصلاح این ضعف را یک دست شدن سیستم اجرایی و هماهنگی مسئولان در تصمیمات و فعالیت ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر هر مسئول در مقابل سرمایه گذار و ورود بخش خصوصی به بخش های سرمایه گذاری ساز خود را نزند، قسمت اعظمی از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود