13 مرداد 1393
شماره خبر: 126786

فرماندارساوجبلاغ چالش اصلی شهرستان ساوجبلاغ راکم آبی دانست

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فرماندارساوجبلاغ چالش اصلی شهرستان ساوجبلاغ راکم آبی دانست


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در دیدار با شورای اسلامی و شهردار گلسار از اختصاص بودجه برای مخزن ذخیره آب این شهر در سال جاری خبر داد.
وی از دغدغه مردم و شورای اسلامی مبنی بر گرد و غبار حاصله از معادن تهراندشت اظهار تاسف کرد و گفت : معادن با ید به وضعیت موجود پایان بدهند و خود را با استاندارد های موجود وفق داده در غیر این صورت برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد ابوالقاسم پالیزگیرگفت:ادارات محیط زیست،صنایع ومعادن،ستادساخت وسازوشهرداریها 20 روز فرصت دارندتانسبت به پرکردن 30 تا40 چاه غیرمجاز معادن اقدام کنند. وی چالش کم آبی را تنها مربوط به اداره امورآب ندانست وازهمه ادارات مربوطه خواست تا دراین خصوص اقدام ونسبت به پر کردن چاههای غیرمجازاقدام نمایند. فرماندارساوجبلاغ افزود:متاسفانه صاحبان این معادن به هزارجا وصل هستند وبرای رسیدن به اهداف خود ازهیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
وی ازمحیط زیست خواست تا نسبت به دپوی شن وماسه توسط معادن درحاشیه راهها پیگیری کرده وباسرکشی وتذکرات واتمام حجت باصاحبان معادن دراین خصوص اقدام کنند.
پالیزگیرگفت:برداشت بیش از 20 متری درمعادن ساوجبلاغ چالش کم آبی را دراین منطقه موجب شده که کشاورزی شهرستان را بامشکل مواجه کرده است. وی افزود:گرد وغبارحاصل از تردد خودروهای سنگین وماشین آلات حفاری زندگی را برای برخی مناطق بخصوص شهرگلسار دشوارکرده است. فرماندارگفت:معادن باید استانداردهای لازم رابرای فعالیتهای خود رعایت نمایند تا ازایجادمشکل برای مردم کاسته شود،چون سلامت مردم شهرستان مهمتر ازمعادن وفعالیتهای آنان است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود