15 مرداد 1393
شماره خبر: 126889

همه با نیت خالص کتابهای خود را به کتابخانه های عمومی اهدا کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

همه با نیت خالص کتابهای خود را به کتابخانه های عمومی اهدا کنیم


دکتر کولیوند در مراسم افتتاحیه کتابخانه مشارکتی شهدای جامعه واریان کرج به اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: همه با نیت خالص کتابهای منازل خود را به کتابخانه های عمومی اهدا کنیم.
عصر دیروز مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی مشارکتی شهدای جامعه واریان کرج که با حضور مدیران کل ، مسئولین شهری و اندیشمندان و اصحاب خرد ، جمعی از نویسندگان مطرح کرجی در حسینیه جامعه واریان کرج برگزار شد نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت ویژه علم اندوزی و کتابخوانی گفت: ما هر چقدر به فضای کتاب و کتابخوانی نزدیک تر شویم به همان اندازه به توسعه علمی و فرهنگی جامعه نزدیک تر شده ایم. دکتر کولیوند ادامه داد: همانطور که میدانید علم پیشرفت کرده و وسایل ارتباط جمعی و شبکه های متعدد رایگان مجازی توسعه قابل توجهی پیدا کرده است، وظیفه اصلی این پهنای باند این فضای رسانه ای، انتقال اطلاعات و داده هایی است که قبلا در مجموعه هایی بنام کتاب گردآوری و به رشته تحریر درآمده و سپس در فضای مجازی منتشر شده است . فلذا می توان گفت به تعبیر مقام معظم رهبری "جای کتاب را هیچ چیز نمی تواند بگیرد".
مراقب باشیم چه مطالبی را در اختیار خواننده قرار می دهیم
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان شد: یکی از مباحث جدی در کتابخانه ها پرداختن به موضوع وجین کتاب هایی است که ممکن است برای کتابخوان و خواننده مضر باشد . باید توجه کنیم چه چیزی را در اختیار خواننده قرار می دهیم ؟ وجین کتابهای مضر و معرفی کتابهای مفید دو ماموریت مهم متولیان امر کتابخوانی در ارائه خدمات به کتابدوستان و علاقمندان کتاب است . دکترکولیوند با اشاره به توجه دقیق در گزینش منابع کتابخانه ای گفت: وقتی کسی بخواهد یک انحرافی را در جامعه ایجاد کند و آن انحراف را نهادینه کند از مسیر هایی غیر مستقیم، بخصوص از طریق رسانه های مکتوب آغاز میکند و کم کم آن موضوع انحرافی را به جامعه تزریق می کند .توجه به محتوای منابع کتابخانه ای بزرگترین ماموریت متولیان کتابخانه هاست که می بابیست در این خصوص از اساتید فن و متخصص آن حوزه استفاده شود که خدای ناکرده موضوعی انحرافی هم از جهت علمی و هر از جهت دیگر وارد منابع ارزشمند علمی کتابخانه ای ما نشود . این یک مراقبت و مداومت همیشگی لازم دارد . دکتر کولیوند در بخشی از سخنان خود از زحمات نویسنده مطرح کشور جناب آقای دکتر مهراب رجبی به لحاظ تلاش برای تحریر کتاب ارزشمند البرز نامه هم تشکر و قدردانی کرد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود