31 مرداد 1391
شماره خبر: 10470

توزیع منابع پرسشنامه دومین جشنواره رضوی در کتابخانه‌های البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

توزیع منابع پرسشنامه دومین جشنواره رضوی در کتابخانه‌های البرز

سپیدار آنلاین: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: کتاب خورشید دو آسمان که منبع پرسشنامه دومین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی است در تمام کتابخانه‌های عمومی این استان توزیع شد.
رمضانعلی محسنی با اشاره به در پیش بودن این جشنواره گفت: با توجه به اینکه استان البرز اجرای مقدمات و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را بر عهده دارد، اداره کتابخانه‌های عمومی استان نیز آمادگی خود را برای همکاری در این پروژه اعلام کرده است. وی تصریح کرد: چند جلسه با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش داشته و تاکید کردیم که هرگونه همکاری که منجر به برگزاری بهتر جشنواره و در نهایت تشویق جوانان و نوجوانان به کتابخوانی شود را انجام خواهیم داد. مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در همین زمینه تفاهمنامه‌ای میان ادارات ارشاد البرز و کتابخانه‌های عمومی استان به امضا رسید و در نخستین گام متعهد شدیم که کتاب خورشید دو آسمان که منبع پرسشنامه این جشنواره است را به صورت کلان در تمام کتابخانه‌ها البرز توزیع کنیم.
توزیع 3 هزار و 500 کتاب خورشید دو آسمان در کتابخانه‌های البرز
محسنی ادامه داد: در همین راستا حدود 3 هزار و 500 جلد از کتاب خورشید دو آسمان تهیه و در تمام کتابخانه‌های استان البرز توزیع شد. این مسئول تصریح کرد: هدف از این اقدام تشویق بیشتر مردم به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی است و امیدواریم افرادی که تاکنون اقدام به خریداری کتاب فوق نکرده‌اند، بتوانند به صورت امانی از این کتاب در کتابخانه‌ها استان البرز استفاده کنند. وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مانند جشنواره کتابخوانی رضوی تا چه اندازه می‌تواند در تشویق نسل جوان به کتابخوانی موثر باشد؟ اضافه کرد: چنین برنامه‌هایی دو هدف را به صورت همزمان پیگیری می‌کنند. مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز متذکر شد: نخست تشویق به فرهنگ کتابخوانی و دوم تبیین ارزش‌های دینی از طریق بیان سیره ائمه اطهار (ع) است. محسنی تاکید کرد: به طور قطع اینگونه برنامه‌ها باید در جامعه ایران که از نظر استانداردهای کتابخوانی در حد پائینی قرار داریم، بیشتر شده تا بتوانیم مردم به ویژه نسل جوان را به کتابخوانی تشویق کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود