20 مرداد 1393
شماره خبر: 127201

خبر رسانی باید جامعه را به بالندگی برساند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

خبر رسانی باید جامعه را به بالندگی برساند


نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید ˈمحمود صارمی ˈ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، گفت: خبررسانی باید به گونه ای باشد که جامعه را به بالندگی برساند.
ˈمحمد جواد کولیوند افزود: باید با اطلاع رسانی درست و اصولی فضای مناسبی را برای تنویر افکار جامعه فراهم کرد. وی با تاکید بر گسترش فعالیت های فرهنگی مردم، ادامه داد: نیاز جامعه امروز صداقت در تولید اخبار است و اصحاب رسانه که با مسایل متعدد دست و پنجه نرم می کنند باید این اصل مهم را مورد توجه قرار دهند. نایب رییس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از مسوولیت های خبرنگاران را توجه به مطالبات مردم در امر اطلاع رسانی دانست. وی اضافه کرد: باید تولید اخبار به نوعی باشد که حداقل مطالبات مردم در بخش اطلاع رسانی آن تامین شود.
اخبار در التهاب و آرامش جامعه نقش موثری دارند
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تاثیر گذاری اطلاع رسانی در جو روانی جامعه اشاره کرد و گفت : چگونگی انتشار اخبار تولیدی رسانه ها در التهاب و آرامش جامعه تاثیرگذار است. کولیوند تاکید کرد: خبرنگاری چارچوب تئوری و آموزشی خاص خود را دارد و پس از فراگیری این چارچوب مابقی آن با نوگرایی و خلاقیت خبرنگار تامین می شود.
طرح افزایش نمایندگان با توجه به شاخص ها بررسی می شود
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی همچنین ،افزایش تعداد نمایندگن مردم در مجلس را یکی از طرحهای مهم خبری عنوان کرد و ادامه داد: این طرح با توجه به شاخص هایی چون محرومیت ، وسعت و میزان بی سوادی در مناطق مختلف کشور بررسی می شود. وی خاطرنشان کرد: طرح افزایش نمایندگان هیچ ارتباطی با تقسیمات کشوری ندارد و براساس قانون هر 10 سال حداکثر 20 نماینده به تعداد کل نمایندگان مجلس افزوده می شود. وی گفت: براساس شاخص ها اکنون 20 استان در کشور واجد الشرایط برای افزایش تعداد نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی هستند و پرونده افزایش نمایندگان این استان ها تا هفته آینده به اداره قوانین مجلس ارسال می شود.نماینده مردم کرج یادآورشد: این موضوع پس از ارجاع به اداره قوانین مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود