29 مرداد 1393
شماره خبر: 127716

استان ورزشکار پرور البرز نیازمند نگاه ویژه هیئت دولت است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استان ورزشکار پرور البرز نیازمند نگاه ویژه هیئت دولت است


استاندار البرز در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان بر ضرورت نگاه ویژه هیئت دولت و وزرا به این استان تأکید کرد و گفت: نحوه خدمت رسانی در این استان با رشد جمیعت تناسب ندارد و وجهه بارز آن در حوزه ورزش و بهداشت و درمان مشهود است؛ تدوین طرح جامع ورزشی استان و پیوست آن به سندآمایش سرزمین در کنار راه اندازی مجمع خیران ورزشی از دیگر موضوعات طرح شده در این دیدار بود.
سید حمید طهایی در «دومین شورای عالی ورزش استان » که با حضور نصر الله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان، حجت الله ملاصالحی معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری البرز ، فرمانداران، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و ورزشکاران ، در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، عدم تناسب بین شاخص های رشد جمعیت و سرانه های ورزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رشد جمعیت در کشور 1.3 درصد است در حالی که رشد جمعیت در البرز به 4.3 درصد می رسد. وی این افزایش در ناشی از مهاجرت ها به استان دانست و افزود: این رشد غیرطبیعی جمعیت در البرز ناشی از مهاجرت ها است و همین امر موجب می شود تا خدمات رسانی به مردم عقب تر از رشد جمعیت باشند.
البرز نیازمند نگاه ویژه هیئت دولت است
استاندار البرز اظهار امیدواری کرد به همت هیئت دولت و وزرا نگاه ویژه ای به این استان شود و به اذعان وزیر بهداشت و درمان، دیگر شاهد بی عدالتی در توزیع امکانات در البرز نباشیم.
طرح جامع ورزش استان البرز در سند آمایش سرزمین دیده می شود
نماینده عالی دولت در ادامه به انجام طرح مطالعاتی آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و گفت: طرح سند آمایش استان البرز تا پایان سال نهایی خواهد شد و قطعاً یکی از مباحثی که در شورای راهبردی این طرح مورد مطالعه قرار می گیرد، طرح جامع ورزش استان خواهد بود.
ورزشکاران شاخص، نماد البرز هستند
استاندار البرزهمچنین با بیان اینکه استان البرز برخوردار از حضور ورزشکاران مطرح و بنام کشوری است، افزود: درخشش ورزشکاران البرزی در جایگاه های مختلف ورزشی یکی از مؤلفه ها و امتیازات این استان بشمار می رود و باید اذعان داشت که یکی از شاخصه های برتری البرز، نماد بودن ورزش و ورزشکاران آن است. ,ی ادامه داد: ورزش جدای از هر رنگ و زبان و قومیتی در همه جا طرفداران خود را دارد و این روند در استان ورزشی البرز ویژه و خاص تر است، با این رویکرد این وظیفه اجتماعی، فرهنگی و ... است که تمامی خدمتگزاران برای ارتقاء سرانه های ورزشی در این استان کوشش وافری داشته باشند.
راه اندازی مجمع خیران ورزشی در استان البرز
طهایی همچنین با اشاره به اینکه خیران نیز در این زمینه نقش ویژه ای را می توانند ایفا کنند، گفت: تشکیل مجمع خیران ورزشی می تواند گام های بلندی در مسیر توسعه سرانه های ورزشی در استان ورزشکار پرور البرز باشد. در پایان این نشست از قهرمان کشتی جهان « علیرضا کریمی » نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود