12 شهریور 1393
شماره خبر: 128575

بازدید مسئولان استانداری البرز از ایستگاههای گذر مهارت در مرکز فنی و حرفه ای

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بازدید مسئولان استانداری البرز از ایستگاههای گذر مهارت در مرکز فنی و حرفه ای


جمعی از مدیران کل استانداری البرز بازدیدی از غرفه های دایر شده در مسابقات ملی مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی حرفه ای کشور مستقر در کرج مهارت داشتند.
در سومین روز از آغاز بکار پانزدهمین مسابقات ملی مهارت؛ علیرضا احمدی بیداخویدی مدیرکل دفتر فنی به همراه فریبرز همدانی مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری و قباد نعمتی سرپرست اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز و جمعی از مسئولان با حضور در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی حرفه ای کشور مستقر در کرج، در محل برگزاری مسابقات ملی مهارت که در قالب «جشنواره گذر مهارت» برپا شده است حضور یافتند و با همراهی حسن عزیزی رئیس مرکز فنی و حرفه ای از بخش های مختلف بازدید به عمل آوردند. تیم استانداری البرز پس از حضور در بخش های کارگاهی از غرفه های مهارتی نیز بازدید به عمل آورند. حضور در کارگاه های قنادی و آشپزی یکی از محورهای این بازدید بود. در این کارگاه، آشپزها و قنادانی از 21 استان کشور تبحرو مهارت های خود را به معرض قضاوت 5 داور گذاشته اند.این بازدید با حضور در کارگاه های جواهرسازی، فرزکاری،ساخت و تولید، اتصالات چوبی، جوشکاری، طراحی فضای سبز و... ادامه پیدا کرد. کارآموزان فنی و حرفه ای کشور در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت، در30 رشته به مدت چهار روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
آموزش کوتاه مدت و ارائه گواهینامه مهارتی
یکی از محورهای دیگر این مسابقه، برگزاری کارگاه های آموزشی است، بر این اساس علاقمندان در رشته های مورد علاقه ای که در حاشیه این جشنواره برپا شده است، دوره های آموزشی کوتاه مدت را به صورت رایگان پشت سرگذاشته و گواهینامه معتبر دریافت می کنند. این دوره ها در بخش های صنایع دستی،آشپزی،جواهرسازی، طراحی فضای سبز و... برپا است. شناسایی افراد مستعد و نخبه در سراسر کشور و معرفی آنها به صنایع و بنگاههای اقتصادی و همچنین اعزام در مجامع بین المللی 2015 برزیل از اهداف مهم این دوره ازمسابقات به شمار می رود. استان البرز برای نخستین سال میزبانی این رقابت ملی را در سطح کشور عهده دار شده است. مسابقات ملی مهارت از 9 لغایت 12 شهریورماه در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی حرفه ای کشور مستقر در کرج برپا است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود