16 شهریور 1393
شماره خبر: 128802

ستاد راه و فضای سبز استان در مسیر آبیاری باغات تا درختکاری 500 هکتاری اراضی شمال غربی کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ستاد راه و فضای سبز استان در مسیر آبیاری باغات تا درختکاری 500 هکتاری اراضی شمال غربی کرج


پنجمین جلسه ستاد راه و فضای سبز استان با محوریت شکل گیری کارگروه آبیاری باغات کرج، توسعه پارک هلجرد، درختکاری 500 هکتار از اراضی شمال غربی کرج و... تشکیل شد.
پنجمین جلسه ستاد راه و فضای سبز استان به ریاست غلامرضا احمدی بیداخویدی و با حضور جمعی از مدیران در سالن عمران استانداری با محوریت حفظ و نگهداری فضای سبز استان تشکیل شد.
تشکیل کارگروه آبیاری باغات کرج
احمدی بیداخویدی محوری ترین موضوع طرح شده در این جلسه را تصمیم گیری پیرامون آبیاری باغات کلانشهر کرج برشمرد و گفت: به جهت ضرورت حفظ اراضی و باغات و از سوی دیگر اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب در استان، روند آبیاری باغات نیازمند بازنگری است، از این رو به زودی جلسه ای اختصاصی با این محوریت، و با حضور مدیرعامل آبفای کرج، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری در دفتر معاونت امور عمرانی استانداری برگزار و در ارتباط با آبیاری باغات تصمیم گیری می شود.
توسعه پارک کمالشهر
مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز، پیگیری موضوع واگذاری پارک هلجرد در حریم کمالشهر را از دیگر محورهای این نشست برشمرد و گفت: در این رابطه نیز مقرر شد شهرداری کمالشهر، پارک موجود را توسعه داده و خدمات مورد نیاز مردم را در این پارک احداث نماید.
آخرین تصمیم های مسئولان در نحوه نگهداری کاخ مروارید
احمدی بیداخویدی ادامه داد: نگهداری مجموعه کاخ مروارید از محورهای دیگر این جلسه بود، بر همین اساس مقرر شد تا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست آتی گزارش اقدامات انجام شده در خصوص نگهداری این بنای تاریخی را اعلام نماید.
چاه ها به کمک آبیاری باغات می آیند
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشکل آب کشاورزی و معضل آبیاری باغات سرحدآباد ، کلاک و رزکان نو، تصمیم نهایی برآن شده است تا مدیریت آب منطقه ای ظرف یک هفته گزارش آتی خود را در خصوص بهره برداری چاه های موجود و بهره برداری آن صرفاً جهت آبیاری ارائه دهد. بیداخویدی افزود: در حال حاضر سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج هزینه سنگینی را صرف خرید آب با تانکر جهت آبیاری باغات می نماید و این روند نیازمند تجدید نظری ویژه است، به همین جهت نیز ضمن ارزیابی و نظرسنجی پیرامون این شکل آبیاری، تصمیم نهایی اعمال خواهد شد.
درختکاری 500 هکتار از اراضی شمال غربی کرج
مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز،گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بخشی از اراضی محدوده شمال غربی کرج در مساحتی بالغ بر 500 هکتار در اختیار سازمان پارک ها و فضای سبز قرار خواهد گرفت تا در نیمه دوم سال شاهد کاشت درختان و توسعه فضای سبز در این اراضی باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود