20 شهریور 1393
شماره خبر: 129107

واحدهاي پذيرايي و اصناف در جاده چالوس ساماندهي مي شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

واحدهاي پذيرايي و اصناف در جاده چالوس ساماندهي مي شوند


به دنبال مشكلات موجود در جاده چالوس و شكايت گردشگران و اعتراضات گسترده از وضعيت نامناسب برخي از رستورانها و باغها، كارگروهي به منظور ساماندهي واحدهاي پذيرايي و اصناف مختلف در اين زمينه برگزار شد.
در اولين جلسه اين كارگروه كه با حضور جمعي از مسئولان استاني اعم از تعزيرات، راه و شهرسازي، محيط زيست، بهداشت، صنعت و معدن و معاون فرمانداركرج تشكيل شد.
عباس عبدالهي، بخشدار آسارا در اين جلسه بيان كرد كه همدلي و همراهي دستگاههاي اجرايي جاده چالوس مهمترين عامل در بهره برداري صحيح اصناف واحدهاي پذيرايي است.
وي با اشاره به اينكه مسوولان مربوطه در حوزه گردشگري در اين جلسه حضور ندارند، خواستار توجه جدي به بحث گردشگري و ظرفيتهاي موجود در استان شد.
بيگلو، نماینده مرکز بهداشت شماره یک کرج با اشاره به اينكه وضعيت رستوران در جاده چالوس زيرنظركارشناسان مقيم در محل ميباشد گفت: برابر قانون چنانچه واحدهاي صنفي مسايل بهداشتي را رعايت نكند اين مركز به صورت آني و بدون تذكر آن واحد را پلمپ مي كند. حميدكريمي، رييس اتاق اصناف مرکز استان و دبیر کارگروه اتاق اصناف بخش آسارا نيز با اشاره به وضعيت قيمتها و نحوه برخورد و آلودگي آب توسط برخي واحدها پذيرايي گفت: موارد ذكر شده از مهمترين مشكلات و دغدغه اصلي مسوولان درحفظ و نگهداري جاده زيباي چالوس است. مديركل تعزيزات حكومتي استان نيز ضمن حمايت از فعاليتهاي كارگروه، گفت: برنامه عملياتي به صورت موقت ميتواند كارساز باشد ولي بايد زيرساخت چنين طرحي به صورت برنامه ريزي منسجم صورت پذيرد.
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان البرز: واحدهاي صنفي جاده چالوس با مشاركت مسوولان ساماندهي مي شود
رستمي با اشاره به برگزاري اولين جلسه كارگروه اتاق اصناف و با هدف ساماندهي و نظارت بر صنوف مختلف فعال در جاده چالوس كرج گفت: اين جلسه با حضورجمعي از مسوولان دستگاههاي اجرايي و با مسووليت اتاق اصناف استان البرز برگزار شد. وي افزود: با توجه به اينكه جاده چالوس به عنوان چهارمين جاده زيباي جهان محسوب ميشود و همواره مورد توجه گردشگران از نقاط مختلف ايران و جهان بوده است، بنابراين نيازمند توجه بيش از پيش و مشاركت همه دستگاههاي اجرايي استان است تا بتوانيم از پتانسيلهاي موجود بهره مند شويم. اين مسوول با اشاره به مصوبات اولين جلسه كارگروه اتاق اصناف در خصوص ساماندهي صنوف جاده چالوس تصريح كرد: گشتهاي مشترك تلفيقي با حضور كليه دستگاههاي اجرايي اعم از بازرسي اصناف، تعزيزات حكومتي، شبكه بهداشت، دامپزشكي، راه و شهرسازی، محيط زيست، راهداري و اداره نظارت بر اماكن عمومي ، سازمان صنعت و معدت و تجارت، بخشداری و شورای اسلامی بخش آسارا انجام مي شود. مديربازرسي و نظارت اصناف استان البرزگفت: طرح نظارت بر اماكن جاده چالوس و تيم گشت از امروز19 شهريورماه، آغاز به كار ميكند و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت. رستمي با اشاره به آسيب شناسي هاي صورت گرفته در اين خصوص گفت: متاسفانه قوانين نظام صنفي در برخي از واحدهاي صنفي رعايت نميشود و مشكلاتي از قبيل گرانفروشي، كم فروشي، عدم درج قيمت، عدم درج فاكتور، عدم رعايت دستورالعملهاي بهداشتي باعث نارضايتي مشتريان شده است. وي با بيان اينكه با واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب برخورد قانوني صورت گرفته و پلمپ ميشوند؛ بيان كرد: واحدهاي صنفي كه با رعايت كردن قوانين صنفي ياريگر ما باشند تشويق خواهند شد و با واحدهاي صنفي متخلف برخورد قانوني صورت مي گيرد. اين مسوول همچنين با تاكيد بر ساماندهي رستورانهاي خدماتي مسير جاده چالوس گفت: باغهاي خانوادگي اين مسير كه بدون پروانه هستند نيز پلمپ خواهند شد. وي در پايان گفت: شهروندان عزيز نيز ميتوانند شكايتهاي خود را در خصوص تخلف واحدهاي صنفي جاده چالوس با سامانه 124 در ميان گذاشته و يا با شماره تلفن 5-32218154 تماس بگيرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود