24 شهریور 1393
شماره خبر: 129347

فاصله بانکها و تولیدکنندگان هر روز بیشتر می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فاصله بانکها و تولیدکنندگان هر روز بیشتر می شود


نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه تولیدکنندگان در می آورند بانکها می برند، گفت: تولیدکنندگان با وجود 30 درصد سود تسهیلات بانکی که باید به بانکها بپردازند و سایر مشکلات نمی توانند دوام بیاورند.
عزیز اکبریان در نهمین همایش امتنان از کارآفرینان و تعاونی های برتر استان البرز در کرج ضمن قدردانی از زحمت کشان حوزه کارآفرینی و تعاونی های استان اظهار داشت: استان البرز روزی قطب کشاورزی کشور شمرده می شد اما امروز نقش کشاورزی کمتر شده و برتری به سمت حوزه صنعت است. وی با بیان این که موقعیت ویژه جغرافیایی البرز به گونه ای است که صنعت در این استان مقرون به صرفه تر است، گفت: همجواری به پایتخت، وجود راههای مواصلاتی متعدد و شاهراههای ارتباطی، فرودگاه ها و شهرکهای صنعتی متعدد موقعیت این استان را در بخش صنعت ممتاز کرده و این موقعیت نیازمند نگاه ویژه دولتمردان و همدلی مسئولان استانی است. اکبریان ادامه داد: از نگاه نمایندگان مجلس برخی وزارتخانه ها از جمله وزارت کار و تعاون و بهداشت و درمان عملکرد خوبی داشته و شاهد تحول در آنها هستیم اما می طلبد که به البرز به عنوان ایران کوچک بیشتر توجه شود و عنایتی که مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور به این استان دارند، لحاظ شود.
بیکاری مهمترین مشکل البرز
نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه این نقطه از کشور که در کنار پایتخت قرار دارد در محرومیت به سر می برد، گفت: بیکاری مهمترین محرومیت این استان است. پدر بازنشسته کار می کند و سه یا چهار فرزندش بیکار هستند و این مشکل زمانی رفع می شود که صنعت رونق بگیرد. اکبریان در همین ارتباط افزود: در حال حاضر کمیسیونهای صنایع، اقتصاد، بودجه و کشاورزی مجلس روی لایحه خروج غیرتورمی از رکود کار می کنند تا لایحه به نقطه مطلوبی برسد. وی در ادامه سخنانش رونق و شکوفایی اقتصاد را در گرو ارتباط موثر دو حلقه کارگر و کارفرما و تولیدکنندگان و بانکها دانست و گفت: خوشبختانه تا حدودی ارتباط بین کارگر و کارفرما بهبود پیدا کرده و کارفرما متوجه شده که باید به کارگر رسیدگی کند، کارگری هم که شغلش را تضمین شده بداند برای کار دل می سوزاند؛ اما مسئله دوم حلقه اتصال بانکها و تولیدکنندگان است که روز به روز فاصله بیشتر می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه تولیدکنندگان در می آورند بانکها می برند، گفت: تولیدکنندگان با وجود 30 درصد سود تسهیلات بانکی که باید به بانکها بپردازند و سایر مشکلات نمی توانند دوام بیاورند.
شیب صنعت به سمت رکورد است
اکبریان تاکید کرد: حل مشکلات بخش صنعت به تدبیر دولت، کار کارشناسی و تدابیر ویژه و سنجیدن نقاط ضعف و قوت نیاز دارد تا همانطور که رئیس جمهور گفت بانکها از حالت بنگاهداری به سمت بانکداری تغییر رویه دهند. اکبریان گفت: با آشتی بانکها و تولیدکنندگان در کنار تصویب لایحه دولت برای خروج از رکود می توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی کشور باشیم. به گفته نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال حاضر شیب صنعت به سمت رکود است و باید آن را کنترل کرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود