11 مرداد 1391
شماره خبر: 9720

دولت می تواند با بخشودگی مالیاتی به تولیدکنندگان کمک کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دولت می تواند با بخشودگی مالیاتی به تولیدکنندگان کمک کند

سپیدار آنلاین: مدیر عامل شرکت آذین خودرو گفت: دولت می تواند با بخشودگی مالیاتی، کمک زیادی به برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان کند.
رضا رضایی با بیان اینکه وضعیت فعلی اقتصاد بسیار حساس و هشدار دهنده است، اظهار داشت: در اولین گام باید مسأله تسهیلات بانکی و برخوردهای انقباضی بانک با تولیدکنندگان را برطرف کنیم. وی ادامه داد: دولت نیز می تواند با بخشودگی مالیاتی، کمک زیادی به برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان کند.
لزوم هماهنگی رفتار مسوولان اقتصادی با شرایط فعلی جامعه
عضو هیئت مدیره شرکت جمع ساز گفت: در موقعیت ویژه، همه باید به صورت ویژه و مخصوص آن موقعیت رفتار کنند؛ در حال حاضر از همه جهت به صنعتگران و تولیدکنندگان فشار وارد می شود و در حال جنگ اقتصادی هستیم و نمی توانیم سنگر اقتصادی را رها کنیم. علی حقیقی ادامه داد: هم اکنون با تحریم های خارجی مواجه هستیم و گمرک نباید فعالان اقتصادی را در این وضعیت تحریم کند و موانعی بر سر راهشان قرار دهد. به گفته وی فضای اقتصادی مملکت تغییر کرده است و نحوه رفتار مسوولان اقتصادی نیز باید در این شرایط تغییر کند.
دولت می تواند با همراهی بیشتر به صنعتگران کمک کند
مدیر عامل شرکت دهقان ورز، تولیدکننده ادوات و ابزارآلات کشاورزی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از واحدهای تولیدی- صنعتی بازدید کنند تا از نزدیک با وضعیت تولیدکنندگان آشنا شوند. احمد زارعی با اشاره به وضعیت خوب صنعت در سال های گذشته، خواهان بررسی مشکلات و ارائه راه حل های مناسب برای خارج شدن از وضعیت فعلی شد و گفت: از دولت انتظار داریم، با وجود تحریم ها، با تولیدکنندگان همکاری و همراهی لازم را داشته باشد.
ضرورت تشکیل ستادهای ویِژه پشتیبانی از صنعت و سرمایه
مدیر عامل شرکت زامیاد و عضو هیئت نمایندگان اتاق البرز گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز دوران جنگ تحمیلی، مردم شرایط اقتصادی را بخوبی حس کرده و ساختار مدیریتی کشور نیز، با توجه به شرایط موجود تصمیم گیری های خاصی را اتخاذ می کرد. رضا سرایی ادامه داد: اما بعد از جنگ تحمیلی و با وجود تحریم های اقتصادی، الگوهای مناسب اقتصادی برای مقابله با مشکلات بخش تولید و حمایت از تولیدات داخلی اندیشیده نشد. وی افزود: باید بپذیریم که فشارهای اقتصادی در حال حاضر بیشتر شده و برای رفع مشکلات صنعتگران، باید ستادهای ویِژه پشتیبانی از صنعت و سرمایه ایجاد شود. سرایی تصریح کرد: تشکل های صنعتی و صاحبان صنایع، مردمی هستند و باید کار مردم را به خود مردم واگذار کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. وی گفت: باید قواعد تشکل های صنعتی را بپذیریم که از آحاد ملت تشکیل شده است و منابع ملی در آن حرف اول را می زند.
عدم سیاست گذاری مناسب، باعث بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز هم با اشاره به شرایط سخت و تحریم های حاکم بر کشورمان گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان باید در مجامع تخصصی، مسائل بخش تولید را مطرح کنند و با توجه به شرایط و مشکلات موجود مقاومت بیشتری داشته باشند. علی مهدوی تصریح کرد: در گذشته پیشرفت چشمگیری در بخش صنعت و تولید نداشتیم، اما امروزه دارای صنایع قدرتمندی هستیم که به تبع آن مشکلات بیشتری نیز داریم. مهدوی در پایان خواستار تصمیم گیری و بررسی دقیق مشکلات صنایع و تولید کشور در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان استان شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود