2 مهر 1393
شماره خبر: 129928

انتقاد فرماندار ساوجبلاغ از دستگاه های فرهنگی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

انتقاد فرماندار ساوجبلاغ از دستگاه های فرهنگی


فرماندار ساوجبلاغ در سومین جلسه شورای ورزش وجوانان از عملکرد دستگاه های فرهنگی انتقاد کرد و گفت از عملکرد این دستگاه هادر شهرستان رضایت ندارم .
ابوالقاسم پالیز گیر با بیان ظرفیت عظیم جمعیت 45 هزار نفری در بخش آموزش و پرورش که در اختیار حاکمیت است گفت : متاسفانه در زمینه فرهنگی اقدامات شاخصی در این بخش نمی توان ملاحظه کرد . فرماندار ساوجبلاغ از اعضای شورا خواست با مطالعه در جلسه حضور یابند و به ارائه راههای برون رفت از مشکلات مختلف به خصوص تسهیل در ازدواج وارائه امکانات شهرستانی در این مهم مشارکت نمائید. وی گفت : بعضی موسسات تا 2000نفر افراد را تحت پوشش خود دارند و این نیاز است مدیریت شود کمبود ها را جبران و افراد بیشتری را بتوانند ساماندهی کنند. فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به پتانسیل ادارات در زمینه های مختلف ، اعم از امکانات رفاهی ، وام های بلا عوض از شهرداری ها خواست لوازم رایگان یک عقد ساده را در واحد های فرهنگی و مجموعه های خود برای جوانانی که قصد دارند ازدواج کنند فراهم نمایند. پالیز گیر با تشکیل دو کمیته در حوزه جوانان و فرهنگی و تربیتی خواستار مشارکت ادارات بهزیستی ، موسسات خیریه ، کار،تعاون و رفا ء ،شهرداریها ، بخشداریها ، صنعت معدن و تجارت ، اصناف در خصوص ایجاد مقدمات ازدواج تسهیلات لازم را فراهم کنند. وی در بحث فرهنگی هم از مدیران فرهنگی ، ادارات ارشاد ، سازمان تبلیغات اسلامی ، بهزیستی ، امور بانوان ، و آموزش و پرورش به مباحث فرهنگی و پیشگسری از طلاق و ترویج ازدواج در بین جوانان مقدمات لازم را با برنامه های فرهنگی ، مشاوره و همایش اقدام نمایند. فرماندار ساوجبلاغ در بخش دیگر سخنان خود استفاده از قلیان را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرد و از شهرداری ها خواست اماکنی که توسط شهرداری به پیمانکاران واگذار می شود باید عاری از مواد دخانی باشد. وی از شهرداری هشتگرد خواست دریاچه پارک مادر را همچنان در اختیار هیات قایق سواری قرار دهد تا جوانا ن و علاقمندان این رشته برای قهرمانی نیرو تربیت کنند. در ادامه رئیس ورزش و امور جوانان شهرستان ساوجبلاغ به تشریح برنامه گرامیداشت هفته تربیت بدنی اشاره کرد . اسفندیار عقبایی افزود ما در هفته تربیت بدنی آمادگی افتتاح 3 سالن ورزشی در روستاهای عرب آباد خسروی ، قوهه و سنقر آباد را داریم که در عرض 2 ماه تعداد سالن های ورزشی ما که امسال به بهره برداری رسیده اند به 5 سالن می رسد.
وی از برگزاری همایش تجلیل از قهرمانان ، همایش تجلیل از کوهنوردان استان ، همایش انجمن معتادان کمنام با حضور خانواده های آنان در سالن 1200نفره هشتگرد ، همایش پیاده روی خانوادگی ، مسابقات دوچرخه سواری ، بازی های بومی محلی ، را از برنامه های هفته تربیت بدنی اعلام کرد .رئیس تربیت بدنی در ادامه افزود با توجه به تمرکز باشگاه های سوار کاری در شهرستان در صورت تامین زمین از سوی شهرستان فدراسیون سوار کاری و چوگان این منطقه را برای ساخت زمین چوگان انتخاب خواهد کرد .
وی از اجرای مسابقه سوپر لیگ بانوان استان البرز در شهرستان در خبر داد و گفت :این آمادگی را برای استفاده از امکانات رایگان سالن ها و استخر برای با نوان را داریم
در خاتمه مهرانی معاون اداره آموزش و پرورش از اختصاص رایگان تالار فرهنگیان برای اجرای ازدواج های زوج های جوان خبر داد و گفت زوج هایی که مایلند می توانند جشن ازدواج خود را در این تالاربدون پرداخت ورودی برگزار نمایند . وی گفت این فقط شامل تالار ها می شود و هزینه شام یا نهار محاسبه می شود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود