20 مهر 1393
شماره خبر: 130444

بخش خصوصی به مشارکت توسعه خطوط آبفا می آید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بخش خصوصی به مشارکت توسعه خطوط آبفا می آید


وزیر نیرو ورود بخش خصوصی را چاره ساز توسعه شبکه آب و فاضلاب دانست و گفت: از زمان آغاز بکار دولت تا کنون 3 هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی صرف توسعه این خطوط در کشور شده است.
حمید چیت چیان در آیین کلنگ زنی نخستین پروژه انتقال پساب کشور به روش بیع متقابل در ماهدشت کرج گفت: نیمی از جمعیت کشور هنوز تحت پوشش جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار نگرفته است؛ پیش از این در روستاها و مناطق کم جمعیت کشور دفع فاضلاب به صورت چاه های جذبی پاسخگو بود اما امروز با گسترده شدن جمعیت و مراکز متعدد اگر قرار باشد فاضلاب ساختمان ها را چاه جذبی وارد زمین کند شاهد مشکلات عدیده زیست محیطی خواهیم بود. وی تصریح کرد: این امر موجب آلودگی منابع آبی و حتی محصولات کشاورزی نیز خواهد شد و اگر مورد استفاده قرار گیرد مسائل بهداشتی متعددی را ایجاد خواهد کرد. مقام عالی وزارت نیرو با اشاره به محدودیت منابع دولتی در ایجاد و گسترش شبکه های فاضلاب، افزود: بخش خصوصی تنها راه کمک به دولت است، چرا که نه فقط سرمایه، که مدیریت فناوری های جدید و بهره وری بیشتر را به همراه خواهد داشت.
عقد قرارداد 3000 میلیاردتومانی طرح فاضلاب و آب شرب با مشارکت بخش خصوصی
چیت چیان با بیان اینکه ورود بخش خصوصی مورد توجه دولت و وزارت نیرو است،گفت: در مدت زمان فعالیت دولت یازدهم 3 هزار میلیارد تومان طرح های فاضلاب و آب شرب با مشارکت بخش خصوصی انعقاد قرار داد شده و بخشی نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود