20 مهر 1393
شماره خبر: 130464

مزیت رقابتی درگرو داشتن منابع انسانی مجهز به دانش روز است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مزیت رقابتی درگرو داشتن منابع انسانی مجهز به دانش روز است


مدیرکل آموزش و پژوهش استاندار البرز گفت: منابع انسانی مجهز به دانش، کلید تعیین کننده اثربخش در سازمانها به حساب می آید و این مزیت رقابتی درگرو داشتن منابع انسانی مجهز به دانش روز است.
بی بی عصمت سرفرازی با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان کرج اظهار داشت: امروز شاهد سرعت روز افزون نو به نو شدن اندیشه انسان، دانش و علم و هر چه پیرامون ماست رو به رو هستیم و ناگریزیم برای آموختن آموختن و آموختن امید آن که با آگاهی فردایی امید بخش برای دستگاه های اجرایی استان بنیان گذاریم. وی افزود: در حال حاضر اکثر مدیران، به یقین رسیده اند که پیشتاز و سرآمد اهداف سازمانی منوط به بهره مندی از منابع انسانی متخصص ، خلاق و با انگیزه بالا است. سرفزاری افزود: امروز دستگاه های دولتی دریافته اند که باید مجهز به ابزارهایی برای رسیدن به مزیت رقابتی شوند تا بتواند پویا و زنده در جامعه نقش ایفا نماید و مهم ترین عامل برای مزیت رقابتی داشتن منابع انسانی مجهز به دانش روز است. وی افزود: تحقیقات نشان می دهد که کارکنان آموزش دیده نسبت به کارکنان آموزش ندیده به تغییرات سازمانی و تغییرات جامعه سریع تر واکنش نشان داده تهدیدات را به فرصت برای سازمان و نقاط ضعف درونی را به نقاط قوت بدل می نمایند.
دانایی در سازمان ارزش باشد
مدیرکل آموزش و پژوهش استاندار البرز گفت: علاوه بر نگاه مثبت مدیران، به اثر بخشی آموزش، کارکنان نیز باید به این نکته آموختن علاقه و اهتمام نشان دهند . وی افزود: اصلی ترین عامل انگیزش این است که کارمند نتیجه تلاش و حرکت به سمت آموختن را در ارتقاء کیفیت زندگی شغلی خود ببیند، در سازمان دانایی ارزش باشد و کارمند و کارشناس دانا و دارای مهارت در صدر نشیند و از جایگاه ویژه برخوردار باشد. وی افزود: نگاه استاندار و معاون توسعه مدیریت توسعه و منابع انسانی بر این است که باید به سمتی رفت که نه تنها یادگیری نهادینه شود بلکه سازمان های یادگیرنده و در شکل ایده آل یاد دهنده باشند. سرفرازی گفت: در حال حاضر در کلیه دستگاه های اجرایی استان کمیته های اجرایی آموزش با عضویت رئیس دستگاه، کارشناس و مدیر اداری مالی به دفتر آموزش و پژوهش به عنوان عضو ناظر از طرف معاونت توسعه و منابع انسانی به آموزش پرسنل دستگاه ها اهتمام ویژه دارند و در این خصوص دو نوع گواهینامه نوع اول و دوم داریم که در سه سطح مهارتی، تخصصی و پژوهشی در مراکز مجاز آموزش می بینند و پس از گذراندن دوره های آموزشی و آزمون های مرتبط مدرک دریافت می کنند. وی در پایان تصریح کرد: ما هم در دفتر آموزش و پژوهش تلاش می کنیم گام اثر بخشی در راستای رسیدن به اهداف عالی سازمان ها و دستگاه های اجرایی با گذراندن دوره های آموژشی برای کارکنان و کارمندان داشته باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود