20 مهر 1393
شماره خبر: 130483

زنگ انضباط اجتماعی در مدرسه شهید سمندری فردیس به صدا درآمد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

زنگ انضباط اجتماعی در مدرسه شهید سمندری فردیس به صدا درآمد


به مناسبت هفته نیروی انتظامی، زنگ انضباط اجتماعی در مدارس شهرستان فردیس با حضور فرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج، جمعی از پرسنل نیروی انتظامی، تنی چند از مسئولین شهرستان و دانش آموزان و اولیای مدرسه نواخته شد.
فرماندار شهرستان با اشاره به وظیفه دانش‌آموزان در قدر‌دانی از نیروی انتظامی گفت : کمک و همراهی جامعه، مردم، جوانان و نوجوانان با نیرو‌ها تامین کننده امنیت و شناسایی و معرفی بزهکاران و عوامل ناهنجاری‌های اجتماعی نقش مهمی در بهبود فعالیت امنیتی شهر و کشور دارد. ایشان آموزش حقوق شهروندی را لازمه تعامل و همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی دانست و افزود : اصول اولیه نظم و انضباطاجتماعی و حقوق شهروندی باید از دوره کودکی و در مدارس آموزش داده شود. وی گفت : با نهادینه شدن فرهنگ خود مراقبتی، ضریب امنیت در جامعه افزایش خواهد یافت. مهرور با بیان اینکه امنیت زیربنای توسعه جامعه است و دانش آموزان سنگ زیربنای آسیای امنیت اجتماعی در جامعه هستند، باید با بسط و گسترش آموزش ها و ارائه برنامه هایی در این هفته اذهان عموم دانش آموزان را نسبت به امر مهم امنیت روشن نمائیم، افزود: باید از طریق ارتباط خوبی که با آموزش و پرورش هست برای ترویج امنیت و فرهنگ در میان دانش آموزان بکوشیم و در این راستا تاثیر گذار باشیم. وی با اشاره به تفاوت نسل فعلی و قدیم اظهار کرد: امروزه بسیاری از تهدیداتی که از سوی دشمنان بر ما اعمال می شود به دلیل پیشرفت های فراوان علم آموختگان ماست، دشمنان از فهم و دانش فرزندان ما وحشت دارند از این رو با استفاده از هر وسیله و ابزاری در جهت به انحطاط کشاندن دانش آموزان استفاده می کنند که این امر هوشیاری مسئولان را می طلبد. ایشان حضور پلیس در مدارس را نشانگر توجه نیروی انتظامی به دانش، تامین امنیت و آرامش قشر دانش آموز،اساتید و مربیان آموزشی دانست. وی اظهار داشت: هر کس در برقراری امنیت و آرامش سهم دارد و دانش‌آموزان نیز با رعایت قوانین و مقررات باید سهم و نقش خود را در ایجاد امنیت ایفا کنند تا در سایه این امنیت بتوانند مدارج تحصیلی خود را طی کنند. وی خطاب به دانش آموزان گفت : بدانید نظم و انضباطی که امروز در کشور وجود دارد مربوط به چند روز و یا چند ماه اخیر نیست بلکه امنیتی که امروز حاصل شده طی چند دهه گذشته با رهبری امام راحل، رهبر معظم انقلاب و به برکت خون شهدایی است که برای بارور کردن درخت تنومند انقلاب اسلامی ریخته شده است. مهرور افزود: شما دانش آموزان به عنوان همیار پلیس باید بدانید تعریف همیار پلیس چیست و فلسفه وجودی پلیس ایجاد امنیت در کشور است که شما باید اهداف پلیس را بشناسید و یاد بگیرید که پلیس را یاری کنید.
ایشان اظهار داشت : برقراری نظم و امنیت در جامعه امروز به مشارکت و همگامی تمام مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان نیاز دارد و دانش‌‌آموزان با حضور در این برنامه‌ها با راهکار‌های ایجاد نظم و انضباط اجتماعی در سطح جامعه آشنا شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود